Millora Educativa Un projecte d’ investigació-acció a l’aula de Química
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Millora Educativa Un projecte d’ investigació-acció a l’aula de QuímicaAutoria
Tutor/Supervisor
Monferrer Pons, Joan LlorençTutor/Supervisor; Universitat.Departament
Universitat Jaume I. Departament de Química Física i AnalíticaData de publicació
2014-07-23Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest és el Treball Final del Màster en Professorat de Secundària de la
Universitat Jaume I de Castelló. El treball està vertebrat per la metodologia de la
investigació-acció, molt adequada per portar a terme la ... [+]
Aquest és el Treball Final del Màster en Professorat de Secundària de la
Universitat Jaume I de Castelló. El treball està vertebrat per la metodologia de la
investigació-acció, molt adequada per portar a terme la modalitat del TFM escollida: la
realització d’una millora educativa. L’objectiu d’aquesta metodologia d’investigació
educativa és la millora de la pròpia pràctica docent que dóna lloc a una millora del
procés d’ensenyament-aprenentatge dels alumnes.
La proposta es va portar a terme durant el període de pràctiques del Màster. En
aquest cas a l’IES Francesc Ribalta de Castelló amb un grup de deu alumnes del tercer
curs de l’ESO de l’assignatura Física i Química.
L’objectiu principal d’aquest projecte ha estat millorar el procés d’aprenentatge
d’aquests alumnes. Un dels problemes que es va detectar durant la fase d’observació va
ser la molt baixa participació dels alumnes a les classes i es va decidir intentar millorarho
utilitzant fonamentalment tècniques d’aprenentatge cooperatiu (TACs). També
altres eines i recursos com són senzilles experiències de laboratori, els qüestionaris, els
diaris, les rúbriques i l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TICs)
quan ha estat possible. Tot això realitzant diferents activitats durant la unitat didàctica
dels canvis químics.
Només s’ha pogut portar a terme un cicle d’investigació acció, però s’han proposat
millores que caldria provar en cicles posteriors per tal d’obtenir més dades que ens
permetin trobar evidències de l’impacte que està tenint la nostra acció sobre la
problemàtica inicial.
Tot i les poques sessions i alumnes disponibles les evidències demostren que els
resultats són bons. Hi ha hagut una gran augment en la participació dels alumnes a les
classes i això ha vingut acompanyat també d’una millora global en les notes finals
obtingudes.
Per tant, en aquest cas podem dir que les tècniques d’aprenentatge cooperatiu
principalment, però també les altres eines utilitzades, són de gran ajuda per a poder
assolir les els objectius i competències de la unitat didàctica. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | química
Descripció
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs: 2013-2014
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess