La Taula Periòdica dels Elements, l'aprenem de memòria o pensem en un aprenentatge col.laboratiu?
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La Taula Periòdica dels Elements, l'aprenem de memòria o pensem en un aprenentatge col.laboratiu?Author (s)
Tutor/Supervisor
Monferrer Pons, Joan LlorençDate
2014-07-22Publisher
Universitat Jaume IAbstract
A continuació es presenta un Treball Fi de Màster (TFM) que respon a la modalitat de Millora Educativa de la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. El projecte sorgeix amb la intenció d'implementar una millora ... [+]
A continuació es presenta un Treball Fi de Màster (TFM) que respon a la modalitat de Millora Educativa de la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. El projecte sorgeix amb la intenció d'implementar una millora educativa centrada en alumnes de 3r d’ESO en l’assignatura de Física i Química a l’IES Politècnic de Castelló. Amb diversos indicadors com són l’observació directa en les classes, la consulta dels expedients dels alumnes i de la llibreta de notes de la tutora, i d'haver realitzat una enquesta als alumnes es va observar com la falta de motivació i de participació d’alguns d’ells en les classes de Física i Química era un problema a corregir.
La metodologia que s’ha emprat per poder dur a terme aquesta millora ha sigut “investigació-acció”. A partir d’un problema detectat en una àrea concreta, es proposen una sèrie d’activitats que puguen millorar-lo. Durant la posada en pràctica d’aquestes es du a terme una observació de l’evolució . Finalment, s’avalua l’impacte del canvi i es proposen millores amb la fi de tornar a començar un nou cicle.
L’acció portada a terme es centra en les TAC’s (Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu): Pensa, forma una parella i comenta i Joc-concurs de De Vries. A més, també estan presents les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) ja que aquestes activitats es presenten als alumnes mitjançant un web on poden trobar tota aquella informació referida a les mateixes. En una societat on les noves tecnologies són tant utilitzades per a la comunicació, és gairebé impossible obviar aquest aspecte en l’educació.
Per a realitzar tant l’avaluació de les activitats com la de l’alumnat s’utilitzen en aquest projecte diverses tècniques com rúbriques d’avaluació, qüestionari online i una enquesta final. A banda, la professora redacta un diari anecdòtic després de cada sessió i la tutora del pràcticum a l’IES i professora de física i química de les classes on es desenvolupa l’acció, dóna també la seua visió del que ha observat.
La resposta dels alumnes front a aquesta manera de treballar ha sigut positiva. Les activitats han tingut molta acceptació i s’han aconseguit, en quasi tots els casos, els objectius proposats. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | física | química
Description
Treball Final del Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs: 2013-2014
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: