Listar por tema "secondary education"
-
Academic Achievement and Peer Tutoring in Mathematics: A Comparison Between Primary and Secondary Education
SAGE Publications (2020)Peer tutoring in Mathematics has reported academic benefits across many educational levels, from Preschool to Higher Education. However, recent literature reviews and meta-analysis state that students experience higher ... -
Analysis of the implementation of a Webquest for learning English in a secondary school in Spain
University of the West Indies (2016)In this technological era we live in, the educative scenario is changing rapidly and significantly due to the incorporation of the Internet. Therefore, education should pay special attention to society needs considering ... -
Análisis crítico de un proyecto lingüístico de centro en la comunidad valenciana a partir de la implantación de un programa plurilingüe en castellano
Universitat Jaume I (2015-11-25)Este trabajo se basa en el análisis crítico de un proyecto lingüístico de centro a partir de los supuestos establecidos en la nueva legislación valenciana en materia de plurilingüismo. Para llevar a cabo dicho análisis, ... -
El aprendizaje-servicio para el desarrollo de la motivación en educación artística. Estudio de caso en el área artística de Educación secundaria
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)This article presents the results of an investigation focused on the analysis of the influence that the realization of a service-learning experience has on the development of motivation towards arts education of secondary ... -
Cartografía digital interactiva para interpretar correctamente una proyección
Graó (2020-07)En este artículo se propone el empleo de cartografía digital interactiva para abordar con el alumnado de secundaria las distorsiones y problemas derivados del uso de una proyección, en concreto la de Mercator, tradicionalmente ... -
CLIL for the teaching of History and English in Secondary Education: How to complete the existing materials
Universitat Jaume I. Departament d'Estudis Anglesos (2022)The importance of CLIL can be understood by the new demands in education and the changing social forces that affect the use of languages in applied contexts today. Therefore, the use of appropriate materials is basic. The ... -
CLIL in the curriculum: A pedagogical design for the History subject in secondary education
Universitat Jaume I (2019-10)Content Language Integrated Learning (CLIL) is a widely used approach in the educational field which is applied to content subjects. This approach involves a dual focus that attempts to improve students’ language level ... -
Competencias docentes en secundaria. Análisis de perfiles de profesorado
Universitat de València (2014)This paper reports some of the findings from a study that aimed to analyse the importance attributed by secondary education teachers from the province of Castellón (Spain) to teaching competencies and to establish professional ... -
COVID-19 Restrictions and Its Influence on Students’ Mathematics Achievement in Spain
MDPI (2022-02-03)COVID-19 restrictions in schools worldwide constitute an important limitation for peer support among students. The masks, the distance between tables or the established sitting order are new challenges that both students ... -
Desajustes entre las percepciones familiares y docentes sobre la implicación parental. Un estudio etnográfico en la educación secundaria obligatoria
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)The article analyses how teachers perceive parental school involvement and compares said perceptions with the involvement declared by parents. In-depth interviews were conducted to parents of middle-school students during ... -
Desarrollo del Aprendizaje Basado en Proyectos con Realidad Aumentada en educación secundaria para mejorar rendimientos en el aula de música
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022-02-11)Esta investigación ha sido desarrollada de manera interdisciplinar en 1º y 2º de ESO durante el tercer trimestre del curso 2020-2021 en el IES Amor de Dios de Almería (España). Se ha desarrollado un ABP usando Realidad ... -
La desmitificación de la figura genio-artista en educación preuniversitaria. Consideraciones para una intervención artístico-educativa híbrida a través del centro de arte local.
Universitat Jaume I (2020-07-13)El denominado mito del genio-artista perpetúa la supremacía del hombre como artista-creador. Además, esto contribuye a la desconexión del alumnado con el mundo artístico. El objetivo principal de este trabajo es investigar ... -
Ecologies of Learning for Inclusive Pedagogy in Spanish Secondary Education
Graylands Teachers College (2023)From the theoretical basis of the ecology of learning and inclusive pedagogy, this article explores the activities, resources and interactions practised by 25 Spanish teachers in compulsory secondary education. This ... -
Educación Plástica, Visual y Audiovisual en el currículo español de Educación Secundaria Obligatoria. Estudio comparado entre comunidades autónomas
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)International educational policies derived from the OECD and the European Union point out that the education system should prioritize instrumental learning over artistic and humanistic. Following these guidelines, in Spain, ... -
Efectos de un programa de educación emocional en la autoestima y el rendimiento académico del alumnado de 3º de ESO
Universitat Jaume I (2017-06-27)El sistema educativo de nuestro país se ha centrado en potenciar las habilidades intelectuales del alumnado, dejando de lado otros aspectos igual de importantes como el autoconocimiento, la autoestima o las emociones, ... -
La Estadística en Educación Secundaria y Grados de Ciencias Sociales (Relaciones Laborales y Recursos Humanos y Gestión y Administración Pública). Necesidades, perfiles y realidades
Universitat Politècnica de València (2017)En este artículo presentamos un estudio acerca de las necesidades de conocimiento estadístico del alumnado de grados de Ciencias Sociales, en concreto las titulaciones de Gestión y Administración Pública y Relaciones ...