Listar por tema "mobile instant messaging services"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Ciudadanía y usos políticos de las plataformas digitales. La incidencia de los factores sociodemográficos
Asociación Española de Investigación de la Comunicación (2023)El uso de las redes sociales y los servicios de mensajería instantánea móvil (SMIM) está aumentando entre los ciudadanos. Según datos de 2023, los usuarios de plataformas digitales superaron los 4.300 millones en el ... -
Does population size matter? Political participation of citizens through mobile instant messaging services depending on the place of residence
Intellect (2022-10-01)The use of mobile instant messaging services is increasing among citizens. Applications like WhatsApp, with more than 2 billion users around the world, have changed the way we communicate. The objective of this research ... -
Evolución de las funciones electorales de Telegram en la extrema derecha : el caso de Vox en España
Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada (2024-01-31)Los servicios móviles de mensajería instantánea se han consolidado en la comunicación política porque favorecen la conexión continua y generan mayor confianza que otras redes sociales. Por eso, la mayoría de partidos recurre ... -
Servicios móviles de mensajería instantánea y Covid-19: oportunidades y limitaciones para la comunicación institucional
Ediciones Profesionales de la Información (2020)The Covid-19 outbreak has revealed citizens' great need for information during times of crisis. One of the main channels for accessing information is mobile instant messaging services, which are also essential for social ... -
Telegram como canal de autopromoción política en campaña. El caso de las elecciones a la Comunidad de Madrid de 2021
Fundación iS+D para la Investigación Social Avanzada (2022)La aparición de los servicios móviles de mensajería instantánea ha supuesto una nueva transformación para la comunicación impulsada por los actores políticos. Éstos han convertido a estas plataformas en un instrumento ... -
Telegram in campaign: the use of mobile instant messaging services in electoral political communication
Universidad de Navarra (2022-10-03)The use of mobile instant messaging platforms has increased in recent years in political communication given the private nature of this form of communication, a trend which has increased during the COVID-19 pandemic. The ... -
The Negative Campaign on Telegram: The Political Use of Criticism during the 2021 Community of Madrid Elections
MDPI (2023)Mobile instant messaging services have become a standard tool for political actors in communicating with citizens, especially during electoral campaigns. Telegram predominates in this context of disintermediated communication ...