Listar por tema "language"
-
A pedagogical proposal based on the implementation of CLIL approach in physical education class
Universitat Jaume I (2019-06-12)English is increasing rapidly as a medium of communication between different cultures due to the use of the language by non-native speakers, who represent a huge part of the speakers of such language. Despite the importance ... -
La adquisición del lenguaje a través de los proyectos
Universitat Jaume I (2015-07)Este trabajo de final de grado se basa en la adquisición del lenguaje a través de los proyectos, ya que estos son una metodología que permite la participación activa del alumnado en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Para ... -
Análisis del tratamiento de género en las retransmisiones radiofónicas futbolísticas en España: COPE, Onda Cero y Radio Marca
Universitat Jaume I (2020-06-17)Esta investigación examina el tratamiento de género en las retransmisiones radiofónicas futbolísticas en España. Para ello, se ha realizado un estudio comparativo en dos casos concretos: la final ... -
Anglo-Saxons and Vikings: a historical study
Universitat Jaume I (2019-06-11)The Anglo-Saxon period in England was considered a century of changes, especially for the English territory due to the fortuitous arrival of the inhabitants of Scandinavia known as Vikings. These newcomers generated a ... -
Aproximació a les tipologies cíviques i polítiques del valencianisme a Castelló de la Plana (1977-2013).
(2014)L’article és una aproximació que mostra, a grans trets, l’evolució de les tipologies culturals i polítiques del valencianisme a Castelló de la Plana des de finals de la dècada dels setanta fins a l’actualitat. Així, amb ... -
Bilinguals use language-control brain areas more than monolinguals to perform non-linguistic switching tasks
Public Library of Science (2013)We tested the hypothesis that early bilinguals use language-control brain areas more than monolinguals when performing non-linguistic executive control tasks. We do so by exploring the brain activity of early bilinguals ... -
British accents and dialects: The case of Cockney
Universitat Jaume I (2016-06-17)Currently, each country has one or two official languages albeit with many accents and dialects. In some cases, the distinction between accent and dialect can be as complex as that between language and dialect. The fact ... -
Comparison of two fMRI tasks for the evaluation of the expressive language function
Springer-Verlag (2010-05)Presurgical evaluation of language is important in patients who are candidates for neurosurgery since language decline is a frequent complication after an operation. Different functional magnetic resonance imaging (fMRI) ... -
La competencia emocional en niños con Trastorno del Espectro Autista: des del reconocimiento de expresiones faciales, al reconocimiento de las causas que desencadenan una emoción.
Universitat Jaume I (2017-09)Antecedentes: Los niños con Trastorno del Espectro Autista (TEA) presentan dificultades para relacionarse con sus iguales. Además el nivel de lenguaje, razonamiento no-verbal, Teoría de la Mente (TM) y la edad son factores ... -
Comprensión del humor gráfico en niños y niñas con Trastorno Específico del Lenguaje y con Trastorno del Espectro Autista
Universitat Jaume I (2014-07-21)Algunos niños con dificultades del desarrollo muestran problemas en la pragmática del lenguaje. No obstante, el campo del humor ha sido poco explorado y no está claro a qué se pueden deber sus distintos problemas descritos ... -
El desdibuixament dels límits de l’humà: cartografia liminar de L’animal que parlade Josep-Anton Fernàndez
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2022)En aquest estudi apliquem el marc conceptual de les teories afectives a l’anàlisi dels poemes de L’animal que parla de Josep-Anton Fernàndez i, per això, ens centrem en la descripció de la representació dels afectes i de ... -
El desprecio, la técnica y el lenguaje: sobre el rechazo de Heidegger a la expresión cinematográfica
Publicacions de la Universitat Jaume I (2017)Our work analyzes the role that cinema played on the aesthetical theory of Martin Heidegger. If the architecture or the poetry were notably relevant on the philosophical development of the german author, the cinema was ... -
Divulgación y didacticidad en el discurso periodístico: la información económica durante la crisis
Universidad del País Vasco (2014-05)The article is about the popularizing science dimension of the journalistic text, its reformating character and didacticity. The analysis focuses on the treatment of economy information throughout the crisis, because of ... -
Echar la culpa y sentirse culpable. La comprensión infantil de emociones morales a través de la interacción comunicativa con sus adultos de apego
Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (INFAD) (2011)The socialization process that is done by attachment adults involves emotion comprehension. In this sense, join tattention tasks (i.e. reading book stories) contribute to develop belief, desire, intention and emotion ... -
Evidence for degraded low frequency verbal concepts in left resected temporal lobe epilepsy patients
Elsevier (2018)According to a large neuropsychological and neuroimaging literature, the bilateral anterior temporal lobe (ATL) is a core region for semantic processing. It seems therefore surprising that semantic memory appears to be ... -
How Bilingualism Shapes the FunctionalArchitecture of the Brain: A Study on ExecutiveControl in Early Bilinguals and Monolinguals
Wiley (2015-09)The existence of a behavioral advantage of bilinguals over monolinguals during executive tasks is controversial. A new approach to this issue is to investigate the effect of bilingualism on neural control when performing ... -
La importancia del lenguaje en el proceso de reifcación de las mujeres
Publicacions de la Universitat Jaume I (2018)Our article aims to highlight the strategy of linguistic resignification implemented by the neo-liberal patriarchates to disguise, sweeten and make invisible all those signifiers that can highlight what de facto operates ... -
La influència de l’escola i les cultures juvenils en la generació de l’ensenyament en valencià
Universitat Jaume I. Servei d'Activitats Socioculturals (SASC) (2016)La generació de valencians nascuda durant els anys setanta i principis dels vuitanta presenta característiques pròpies que la converteixen en un interessant objecte d’estudi. El nous contextos socials i culturals generats ... -
Innovations and Challenges. Women, Language and Sexism, (Carmen Rosa Caldas-Coulthard (ed.)), Oxon/New York: Routledge, 2020
Universitat Jaume I amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions (2021)Book's Review "Innovations and Challenges. Women, Language and Sexism"