Listar por tema "critical pedagogy"
Mostrando ítems 1-6 de 6
-
Learning to Teach, Teaching to Learn: A Self-Study to Promote Gender Awareness through Debates in Teacher Education
Taylor and Francis Group (2022-11-28)Education should encourage active citizenship through a critical and transformative lens to promote a more just, equal, and inclusive society. This article presents a self-study that examines my teaching practice as a ... -
Marta Mata Garriga: Una maestra buena
Universidad del Zulia-Venezuela (2019)El legado pedagógico y político de Marta Mata Garriga (1926-2006) es un revulsivo para el compromiso educativo. Primero, por su contribución a la memoria histórica del magisterio en Cataluña y en el resto España y por ... -
Miopía de género y pensamiento crítico en el grado de Traducción e Interpretación: percepciones del alumnado e implicaciones curriculares
Pontificia Universidad Católica de Chile (2022-09)El presente trabajo aborda cuestiones relacionadas con el fomento del espíritu crítico a través de una perspectiva de género y su inclusión en los planes de estudio de Traducción e Interpretación en España. Tomando como ... -
Proposal for the introduction of gender issues and gender perspective in the second language classroom
Universitat Jaume I (2015-07-23)The present paper constitutes the final dissertation of the Teacher Training Master’s Degree from Universitat Jaume I, shaped as a short article. Our main objectives were (1) to provide the theoretical framework needed ... -
Vínculos sostenibles a través del Aprendizaje-Servicio Crítico Feminista en sus agentes. Un estudio de caso en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
(2024-03-09)Este estudio se centra en la implementación de un proyecto de Aprendizaje-Servicio Crítico Feminista en la asignatura del Grado en Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, denominada Actividades Físico-Deportivas en ... -
Ways to empathy in critical pedagogy of higher education: A decolonial feminist analysis
Universitat Jaume I (2022-10-20)This thesis looks at empathy in critical pedagogy of higher education through the lens of decolonial theory and decolonial feminism in order to look for new ways to frame empathy. To do so, it delineates the historical ...