Browsing by Keyword "collective imagination"
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La divulgación como estrategia persuasiva en el discurso publicitario
Publicacions de la Universitat Jaume I (2016)This article is about the use of reporting in advertising texts. From the analysis of the most characteristic reporting strategies in advertising, it is seen its role in the advertisements’ argumentative process, which ... -
Entre dos Morenas claras: dominio y poder del estereotipo gitano en las versiones de Florián Rey (1936) y Luis Lucía (1954)
Universitat Jaume I. Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere (2015)The stereotypical gypsy image in the Spanish folkloric musical promotes a particular characterization of its female protagonists as spirited nomads and thieves. A comparison of two significant films’ treatments of the gypsy ... -
La prefijación como estrategia de la persuasión publicitaria: de la neología a la argumentación
Universidad Complutense de Madrid (2012)El artículo trata sobre el uso de la prefijación en los textos publicitarios. A partir del análisis de los prefijos más característicos en la publicidad (re-, anti-, des-, pro- y los cuantitativos de grado), se observa ...