Listar por tema "business"
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AAA: Aulas de aprendizaje activo
(2021)Para promover el aprendizaje de los alumnos, algunas universidades están creando espacios de aprendizaje activo que reemplazan a las aulas tradicionales de clase magistral. En la Universitat Jaume I de Castelló se han ... -
Agencia de Organización de Eventos Especializada en el Sector del Vino
Universitat Jaume I (2023-05-26)We are Lumière, a company specialised in organising events in the wine sector. Formed by three members and founders, our entity is based in Valencia, from where we intend to make ourselves known at a national level. By ... -
Business concentration in the ceramics sector
Universitat Jaume I (2021-07-15) -
Changing the economic paradigm: Towards a sustainable business model
International Information and Engineering Technology Association (2020-08)The Earth is currently facing an era of environmental crisis and climate change. This requires a prompt and effective response in order to at least mitigate or alleviate the negative consequences associated with the ... -
La correcta gestión de la salud laboral en la empresa castellonense: un buen camino para dejar atrás la crisis económica
(2010-03)La presente crisis económica global no es ajena al ámbito territorial castellonense. Al contrario, parece haberse cebado incluso con mayor crudeza. Ante este panorama, el mundo empresarial se encuentra abocado a ... -
Cross-cultural behaviour and its impact on intercultural business operations and relationships
Universitat Jaume I (2019-06-12)The main aim of this project is to make clear how big the influence of culture in the business world is, how could it become a key factor of a company’s success and why it should not be underestimated while dealing with ... -
Estrategias de negocio para sus webs de las radios más escuchadas de Buenos Aires
AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2019)Este artículo propone un acercamiento explorativo por las estrategias de producción de contenidos y de comercialización de las radios de AM y FM más escuchadas de Buenos Aires, Argentina, para sus sitios webs. De esta ... -
Expedició de benicarlandos a l'Euroagro 92
(1992-10) -
FLYHi WORK Comunicación para Músicos
Universitat Jaume I (2017-07-12)Internet ha supuesto una revolución a todos los niveles del mundo contemporáneo: social, laboral, financiero…El sector musical también se ha visto afectado por este profundo cambio estructural, aunque su adaptación ha ... -
Frustrating Factors in Business Environments and Possible Solutions: The Influence of Gender and Experience
Universitat Jaume I (2020-11-19)This project provides an overall view of employees’ frustration within their sales companies in order to help managers and salespeople deal with it effectively. In order to achieve this goal, a quantitative study has ... -
Gol de oro
Universitat Jaume I (2022-06-08)El TFG consiste en la creación de un cibermedio llamado Gol de oro de temática especializada en fútbol, más concretamente el fútbol vintage español. La web trata lo acontecido en la historia del balompié español antes ... -
Implementing de U.N. Guiding Principles on business and human rights
Schulthess (2017)Les Principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l’homme ont reçu beaucoup d’attention dans les milieux académique et politique. Le débat est particulièrement marqué par les acteurs de ... -
Introducción a la gestión de sistemas de información en las empresas
Publicacions de la Universitat Jaume I (2021) -
Introducing Business Presentations to Non-Native Speakers of English: Communication Strategies and Intercultural Awareness
Università degli Studi di Verona (2019)In international business environments, the ability to communicate effectively is essential. Good communication skills help professionals to clinch deals, to sell more products and to enhance the economic stability of a ... -
Más allá de la proximidad cultural: vínculos entre el idioma gallego y el portugués en la negociación internacional
Universitat Jaume I (2020-02-14)This is a reflection about the use of the Galician language as a language between the Portuguese and the Spanish. Based on several institutional actions, we propose a comparative study on the use of the Galician language ... -
Un modelo estratégico para fomentar las relaciones entre la universidad y la empresa
Fundación de Estudios Sociológicos (FUNDES) (2009-04)In this article we present three strategic applications implemented at Universitat Jaume I whose common goal is to improve and strengthen relationships between universities and industry. -
Motivación de compra: un estudio comparativo entre el pequeño comercio y los grandes centros comerciales
Universitat Jaume I (2016-09-20)El objetivo general de esta investigación se centra en el análisis de la motivación de compra del consumidor a través de la utilización de la variable moderadora tipo de centro o establecimiento en el que se realizaron las ... -
Obtaining the AEO status
Universitat Jaume I (2019-10-22)The Authorized Economic Operator is a certificate that enables multinational brands become a synonym of trust, organization and security. This master’s thesis aims at obtaining the Authorised Economic Operator status ...