• openAccess   Design and implementation of an artificial intelligence for a horror videogame in Unreal Engine 5 

      Treball final de Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs. Codi: VJ1241. Curs acadèmic: 2022/2023, Miguel Universitat Jaume I (2023-07-19)
      This document presents the Final Degree Work report of Miguel Martínez Martínez in Bachelor’s Degree in Video Game Design and Development. The main concept is how to implement a main enemy for a horror video game ...
    • openAccess   Los cuaterniones y su importancia en la representación gráfica por ordenador 

      Carratalá-Sáez, Rocío Universitat Jaume I (2015-07-30)
      El presente Proyecto Final de Grado auna una recopilaciónon de los aspectos más importantes de mi estancia en prácticas y un estudio sobre las isometrías lineales y afines y los cuaterniones. Mi estancia en practicas estuvo ...
    • closedAccess   Procedural plot generation in videogames to extend the player’s agency in narrative 

      Mojena Wilce, Yolanda Universitat Jaume I (2016)
      This Degree's Final Project is aimed at the development of a Procedural Plot Generationon system in a videogame capable of creating a consistent and interesting narrative which provides the player with a high level of ...
    • openAccess   “Stagecraft: Un análisis de la tecnología que ha cambiado la manera de hacer cine” 

      Santiago Huerta, Marc Universitat Jaume I (2023-07-10)
      A lo largo de los años, la tecnología utilizada en las producciones cinematográficas y de series ha ido evolucionando en una misma dirección, conseguir resultados realistas y verosímiles. Esto se ha conseguido con el ...
    • openAccess   The Hunt For The King Of Lies 

      Gómez Simón, Juan José Universitat Jaume I (2023-06-08)
      This document presents a video game called The Hunt For The King Of Lies, which is a single player action, exploration and open world video game in which the player takes control of a hunter who has been called to a ...