Listar por tema "Secondary education"
Mostrando ítems 1-20 de 20
-
Competències, humanitats i segle XXI: aplicació a “Ciències Socials, Història” per a una formació ciutadana integral
Universitat Jaume I (2016-07-18)Dins de la Modalitat de «Millora educativa», el present Treball Fi de Màster pretén, a més de mostrar l’adquisició dels coneixements i objectius propis del Màster de Professorat de Secundària, projectar aquests coneixements ... -
La cultura de género en la actualidad: Actitudes del colectivo adolescente hacia la igualdad
Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación de la Universidad Autónoma de Madrid (2012)The aim of this research is to assess the information regarding the culture of gender obtained through a questionnaire, which worked as a sample of students in the second cycle of Educación Secundaria ... -
Una experiencia educativa en el aula de música de Educación Secundaria Obligatoria: formación corporal a través del área de música
Universitat Jaume I (2012)Esta propuesta didáctica pretende ofrecer al alumnado de enseñanza secundaria una educación y una formación básicas en conciencia corporal. Su finalidad es ofrecerles la oportunidad de aprender y experimentar con ... -
Gamification in the English subject in Secondary Education learning: advantages and disadvantages of class dojo app
Universitat Jaume I (2018-07-13)Throughout the years, the adolescence stage has been known as a period of hormonal changes and psychical development. All these variations that teenagers suffer have consequently a dramatic modification in their behaviour. ... -
Iconografía musical en los libros de texto de Música en la Educación Secundaria Obligatoria: una revisión crítica.
Publicacions de la Universitat Jaume I (2020-05-01)En el presente artículo se muestran los resultados de una investigación en la que se analiza la adecuación en la selección de imágenes de obras artísticas medievales y renacentistas con iconografía musical que se encuentran ... -
Improvement of Teaching Unit: Enhancing Students' Pronunciation of English Phonemes
Universitat Jaume I (2016-07-20)The purpose of this paper is to help the students in the first year of Baccalaureate to improve their English skills in a form that is commonly overlooked: pronunciation. Thus, they will be able to communicate more effectively ... -
La improvisación musical y su relación con la educación en valores. Justificación y elaboración de un diseño curricular básico para el área de música de la educación secundaria obligatoria
Centre d'Estudis Vall de Segó (2010)Los temas transversales en el ámbito educativo no representan contenidos paralelos a los específicos de la materia, son valores que deben introducirse de modo implícito en la práctica docente, deben estar vinculados a la ... -
Las medidas específicas de atención a la diversidad en la Educación Secundaria Obligatoria (ESO) desde las percepciones de los agentes implicados
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (2012-05)This study presents an analysis of the specific measures for dealing with diversity in the Valencian Region, specifically the processes of assigning pupils to specific resources and the conceptions, perceptions, opinions ... -
Los jóvenes ante el reto europeo. Conocimientos y expectativas del alumnado de educación secundaria
Fundación "la Caixa" (2001) -
Motivación escolar y aprendizaje en la Educación Secundaria Obligatoria
Universidad de Moa (2018)Se analizó cómo se genera la motivación de los alumnos de secundaria y cómo esta va evolucionando a lo largo del curso, tomando como referencia el Modelo de Calidad de la Situación Educativa (MOCSE). La muestra está ... -
El patrimoni arquitectònic de l’entorn pròxim en l’ensenyament de les Arts Plàstiques. L’arquitectura de Castelló com a recurs didàctic en l’assignatura d’Educació Plàstica i Visual de l’Educació Secundària Obligatòria
Universitat Jaume I (2012)El treball que es presenta es basa en un Treball Final de Màster del Màster de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, dins de l’ especialitat d’Arts Plàstiques. L’objectiu principal del treball ... -
Peer tutoring and mathematics in secondary education: literature review, effect sizes, moderators, and implications for practice
Elsevier (2019-09)A literature review was undertaken to compile all data on peer tutoring in secondary education (7th to 12th grade) mathematics from existing articles. Data from 42 independent studies were included in this research. All ... -
¿Podré acabar el temario?: Las preocupaciones a las que se enfrenta el profesorado novel
Universidad Complutense: Servicio de Publicaciones (2015)El término profesorado novel es un tópico que puede ser abordado desde dos perspectivas diferentes, aquellas que tienen en cuenta los años de experiencia docente y las que hacen hincapié en los rasgos que caracterizan a ... -
Porque la visibilidad importa: una propuesta para trabajar la diversidad sexual en la ESO a través de la educación en medios
MAD-EDUFORMA (2011)Este artículo tiene como objetivo educar en el respeto a la diversidad sexual a través de la educación en medios. Consideremos que los centros educativos deben caminar hacia un modelo inclusivo donde todos y todas estén ... -
Self-efficacy, school resources, job stressors and burnout among Spanish primary and secondary school teachers : a structural equation approach
Routledge Taylor & Francis (2009-01)This study examines the relationship between school resources, teacher selfefficacy, potential multi-level stressors and teacher burnout using structural equation modelling. The causal structure for primary and secondary ... -
Study and proposal to improve the motivational profile of students of compulsory secondary education
Universitat Jaume I (2019-06-12)The purpose of this study is twofold. Specifically, we want to test two hypotheses. The first predicts that there is a positive and significant relationship between the expectations of success, and the value of the ... -
Teachers' and students' attitudes towards the use of ICT in the EFL classroom
Universitat Jaume I (2014-11-25)The aim of this Master’s thesis is to have a better understanding of students’ and teachers’ views on the use of ICT in secondary education. It reports quantitative and qualitative findings from a case study conducted ... -
The Use of Pedagogical Translation in the English as a Foreign Language Classroom: Teaching Implementation for Secondary Education.
Universitat Jaume I (2018-07-05)Using the students’ mother tongue in the English as a Foreign Language (EFL) classroom has always been considered a controversial topic in the educational field. Currently, the vast majority of teachers argue that the ... -
TIC y AICLE como elementos facilitadores en la enseñanza bilingüe
Ana M. Vernia Carrasco (2020-01-01)El enorme desarrollo de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) y la expansión de Internet, han provocado una auténtica revolución para el mundo de la música, proporcionando nuevos recursos para los ... -
When CLIL is for all: Improving learner motivation through peer-tutoring in Mathematics
Elsevier (2022)The obligatory provision of CLIL is raising concerns about the discouraging effects it may have. Yet little research so far has explored the impact of collaborative classroom methodologies on learners' motivation towards ...