Browsing by Keyword "SMEs"
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Análisis de los recursos TIC de una PYME
Universitat Jaume I (2015-11-18)El continuo crecimiento que empresas como el Villarreal C.F. están experimentando, hace que en toda PYME sea necesario tener un personal cualificado para administrar los recursos TIC de la empresa o en caso de no poder ... -
B2B E-Commerce Strategy of The Wholesale SMEs MEGA CAXTON
Universitat Jaume I (2019-07-17)Against the background of the rapid development of E-Commerce, many small and medium-sized enterprises (SMEs) have gradually realized of the importance of developing E-Commerce. However, SMEs need to determine whether ... -
Knowledge management and innovation performance in a high-tech SMEs industry
SAGE Publications (2013)This article examines how knowledge management (KM) affects innovation performance within biotechnology firms. This is an industry in which small- and medium-sized biotech enterprises live together with the biotech divisions ... -
Las ayudas europeas y las pymes : la situación de Canarias
Universidad de La Laguna, Servicio de Publicaciones (2001) -
Los medios sociales en las empresas del IBEX MAB 15
Universitat Jaume I (2020-07-14)Las pequeñas y medianas empresas ya cuentan en España con acceso al mercado financiero internacional a través de Mercado Alternativo Bursatil (MAB); esto aumenta el interés internacional de la compañía, lo que incrementa ... -
Merco & RepTrak Estudio de variables de medición y gestión para la aproximación metodológica en Pymes
Universitat Jaume I (2015-07-24)En los últimos tiempos gestión y medición de reputación parecen imposibles de disociar, pues “hacer tangible lo intangible” se ha convertido en objetivo primordial para la puesta en valor de la gestión estratégica de la ... -
Plan de comunicación. Librería Benicart
Universitat Jaume I (2018-10-08)La masiva saturación de mensajes de la sociedad en la que vivimos, ha llevado a las empresas a un punto en que cada vez es más difícil llegar a los consumidores y conseguir fidelizarlos. Un hecho que no sólo afecta a las ... -
Situación de la Dirección de Comunicación en el panorama actual. Caso de estudio: PYMES de la provincia de Castellón. Análisis de la gestión del valor intangible Reputación Corporativa en entornos online
Universitat Jaume I (2018-07-19)El presente Trabajo Fin de Máster se centra en investigar la situación de una figura como el Director de Comunicación en PYMES de la provincia de Castellón y la gestión del valor intangible Reputación Corporativa en un ... -
Sustainable development in the Spanish region of Valencia and the social responsibility of SMEs. A multi-stakeholder vision on the role of public administrations
Taylor & Francis (2010)The complexity associated with the public and private management of sustainable development is causing the increasing involvement of various European Union governments in issues related to the social responsibility of ... -
The relationship between export performance and new marketing approaches in the Spanish fashion sector
Universidades Públicas de Andalucía (2023)The objective of this investigation is to provide an empirical model (EMSP model of internationalization) to explain the relationship between the different variables that affect the export performance of Spanish companies ... -
Theoretical and conceptual framework of Corporate Social Responsibility and its main strategies of action in SMEs
Universitat Jaume I (2021)In recent years, the concept of Corporate Social Responsibility (hereinafter CSR) has acquired an increasingly relevant role in today's society, given that in recent decades great importance has been given to responsible ... -
TTIP. Una gran oportunidad para las pymes españolas
Publications Office of the European Union (2016-06-20)