• openAccess   Aprendizaje basado en proyectos y trabajo en equipo para mejorar las competencias básicas 

      Tomás, Vicente R.; Iserte, Sergio; Pérez-Francisco, Miguel; Boronat, Pablo; Castillo Catalán, María Isabel; García Fernández, Luis Amable Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza. (2021-10)
      El aprendizaje basado en proyectos es una técnica de enseñanza/aprendizaje que utiliza un proyecto como eje principal del proceso de aprendizaje. Este aprendizaje, combinado con el trabajo en equipo permite mejorar la ...
    • openAccess   Participación en concursos como metodología para la enseñanza basada en proyectos en Ingeniería en Diseño Industrial y Desarrollo de Productos 

      García-García, Carlos; Felip, Francisco; Chulvi, Vicente; Royo González, Marta; Ruiz-Pastor, Laura AEIPRO (Asociación Española de Dirección e Ingeniería de Proyectos) (2017-07)
      El aprendizaje basado en proyectos es una metodología docente muy empleada hoy en día en la enseñanza en ingeniería por su capacidad para facilitar la adquisición de competencias, tales como la capacidad de investigación, ...
    • openAccess   Personal development in the virtuality; online activities for individual and group growth 

      Saiz Sánchez, Héctor; Martínez de la Torre, Javier; Esteller Curto, Roger; Serradell López, Enric; Gallego Navarro, Teresa; Rubert Albiol, Andrea Editorial Universitat Politècnica de València (2017)
      Online teaching is commonly offered for courses and it is aimed students acquire specific skills based on the subject requirements. Regarding soft-skills, collaborative and creative activities are usually deployed ...
    • openAccess   Project Based Learning experience with engineering students for the design of steel structures 

      Ibáñez Usach, Carmen; Hernández-Figueirido, David Editorial Universitat Politècnica de València (2017)
      This work describes the Project Based Learning (PBL) experience carried out with engineering students in the field of steel structures design during the academic year 2016-2017 at the Universitat Jaume I of Castellón de ...
    • closedAccess   The heartbeat from an interdisciplinary education perspective 

      Cabedo-Mas, Alberto; Monferrer Sales, Lidón; Lorenzo, Gil; Peñalver Vilar, José María Elsevier (2012)
      This proposal is based on the design of an educational project dealing with the horizontal coordination of subjects taught in the second year of the Bachelor's Degree in Primary School Education at the Universitat Jaume I ...