• openAccess   Alfabetización, bienestar biológico y desigualdad: la Comunidad Valenciana, 1850-1970 

      Martínez-Carrión, José Miguel; Puche-Gil, Javier (2009-04)
      This article examines the relationships between height and education in the process of literacy and modernization in Spain. Using longitudinal data from recruitment sources of the Community of Valencia, we report on features ...
    • closedAccess   Dificultats en la composició escrita 

      Colom Sieiro, Jacqueline Universitat Jaume I (2013)
      “Dificultats en la Composició Escrita” és el treball final del Màster de Psicopedagogia. Es basa en un procés d’investigació-acció centrat en l’estudi dels problemes d’expressió escrita d’una alumna de quart de primària ...
    • closedAccess   Un enfoque socioconstructivista del aprendizaje de la lectura y la escritura 

      García Conde, Rocío Universitat Jaume I (2018)
      Por medio de este proyecto se ha querido dar a conocer una propuesta pedagógica en la que a través de unos teatros relacionados con el medio ambiente y de unos cuentos infantiles, los niños y las niñas de las aulas de 4 ...
    • openAccess   Llegir i escriure en el primer cicle de primària: aportacions d’una recerca 

      Sánchez Rodríguez, Susana; Ríos García, Isabel Graó (2011)
      This work outlines a research study conducted to address the conditions in which the written language is taught. It is the result of an effort made by several Spanish universities and the main aim was to reach an understanding ...
    • openAccess   Musical plus phonological input for young foreign language readers 

      Fonseca Mora, M. C.; Jara Jiménez, Pilar; Gómez Domínguez, María Frontiers Media (2015)
      Based on previous studies showing that phonological awareness is related to reading abilities and that music training improves phonological processing, the aim of the present study was to test for the efficiency of a new ...
    • closedAccess   OEI-Colombia: Programa "Cero Analfabetismo". TFM Alfabetización 

      Fueyo Fernández, María Asunción Universitat Jaume I (2016-07-05)
      Programa “Cero Analfabetismo”: Uno de los objetivos de la OEI es promover políticas educativas que incrementen las oportunidades de educación para todas las personas y mejoren la equidad educativa; la OEI – Colombia es ...