Listar por autoría "cd675ac5-13ac-4e53-ba31-5bc87d231156"
Mostrando ítems 1-20 de 148
-
A Longitudinal Study of the Effects of Service-Learning on Physical Education Teacher Education Students
Maravé-Vivas, María; Gil-Gómez, Jesús; Valverde Esteve, Teresa; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar Frontiers Media (2022)Research examining Service-Learning (SL) in Physical Education Teacher Education (PETE) is ample. However, long-term investigations are still scarce and literature demands the application of this type of design to uncover ... -
A Mixed Methods Study to Examine the Influence of CLIL on Physical Education Lessons: Analysis of Social Interactions and Physical Activity Levels
Salvador-Garcia, Celina; Capella-Peris, Carlos; Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús Frontiers Media (2020-03-27)Physical Education is often selected for applying multilingual initiatives through the use of a content and language integrated learning (CLIL) approach. However, it is still unclear whether the introduction of such an ... -
A Philosophy of Physical Education Oriented toward the Game as an Object. Showing the Inexhaustible Reality of Games through Bernard Suits’ Theory
Garcia Puchades, Wenceslao; Chiva-Bartoll, Oscar Taylor & Francis (2020)Although a large number of theories justify the presence of games in school, all of them converge in two of the educational functions described by Biesta, socialization and qualification. In contrast to this instrumental ... -
A rubric to assess the teaching competency using motor skills and body language games: initial development and validation
Capella-Peris, Carlos; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar University of Pitesti (Romania) (2018-06)This paper develops and validates an instrument to assess Teaching Competency in Physical Education, specifically while performing sessions of motor skills and body language games with children. A literature review ... -
Actividad física y síndrome de down: El juego motriz como recurso metodológico
Chiva-Bartoll, Oscar; Gil-Gómez, Jesús; Salvador-Garcia, Celina Juan Carlos Muñoz Díaz (2015)Este artículo propone y justifica el juego motriz como herramienta metodológica para niños y niñas con síndrome de Down. El juego motriz fomenta un estilo de vida saludable basado en la actividad física y el deporte y, ... -
Advocating for service-learning as a pedagogical model in Physical Education: towards an activist and transformative approach
Chiva-Bartoll, Oscar; Fernández Rio, Javier Routledge (2021-04-22)Background There seems to be a need to rethink education and shape the future to build more equitable societies. In line with this idea, Service-Learning (SL) has emerged as an educational approach to integrate curricular ... -
Alcance del aprendizaje-servicio en la formación inicial docente de educación física: una aproximación metodológica mixta
Capella-Peris, Carlos; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús Federación Española de Asociaciones de Docentes de Educación Física (FEADEF) (2020)Esta investigación compara el desarrollo de la competencia docente, del alumnado en didáctica de la educación física (n = 96), a través de dos modalidades de intervención de un mismo programa de aprendizaje-servicio. El ... -
Analysis of the motor performance of children with ASD and its relationship with personal and contextual variables
Belaire Meliá, Ana; Colomer, Carla; Maravé-Vivas, María; Chiva-Bartoll, Oscar Taylor and Francis (2020-11-10)A high number of individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) present motor deficits. The objectives of this study were (1) to evaluate the motor performance of children with ASD and (2) to analyze the influence that ... -
Análisis de los deberes del deporte en la universidad: ética cívica, derechos humanos, ética del deporte y fair play
Chiva-Bartoll, Oscar; Hernando, Carlos (2016)This article analyses the moral duties on the operation of the Sports Departments at Universities. Deontology, from the Greek Deon (duty) and logy (treated), refers to the sphere of duty. This ethical perspective, which ... -
Análisis del clima motivacional en Educación Física a partir del empleo del modelo Teaching Games for Understanding
Martínez-Gómez, Víctor Jesús; Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Maravé-Vivas, María Federación Española de Docentes de Educación Física (2022-04-01)El presente estudio analiza el clima motivacional tras la implementación de dos Unidades Didácticas de baloncesto en Educación Secundaria, una a través del modelo Teaching Games for Understanding (TGfU) y otra mediante ... -
Análisis sobre la personalidad eficaz en alumnado de didáctica de la educación física a través de aprendizaje-servicio
Cuevas Goterris, Elena; Chiva-Bartoll, Oscar; Francisco Amat, Andrea Centro de Estudios y Perfeccionamiento Universitario en Investigación de Ciencia Aplicada y Tecnológica CEPU–ICAT y del Campus Santiago de la Universidad de Los Lagos, Chile (2016)El presente artículo tiene como finalidad mostrar los resultados de una investigación centrada en el Aprendizaje Servicio (en adelante ApS) y la Personalidad Eficaz aplicado a alumnos del Grado de Maestro/a de Educación ... -
Anxiety and Bodily Pain in Older Women Participants in a Physical Education Program. A Multiple Moderated Mediation Analysis
Chiva-Bartoll, Oscar; Morente Oria, Honorato Fernando; González Fernández, Francisco Tomás; Ruiz-Montero, Pedro Jesús MDPI (2020)(1) Background: Bodily pain is normally associated with the consequences of ageing, whereas anxiety shows a high prevalence in elderly people, decreasing the health-related quality of life (HRQoL). Pain coping strategies ... -
Anxiety, depression, health-related quality of life and physical-educative fitness in middle-age women
Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Martín-Moya, Ricardo; Chiva-Bartoll, Oscar; Casimiro Andujar, Antonio (2021-01-09)During a specific time of life, aging is a natural and inevitable process which affects the decline of cognitive capacity and psychological disorders. However, a lot of people do not manage a correct quality of life due ... -
Application of the Service-Learning Methodology to the Development of the End of Degree Project in chemical Engineering
Pacherres Ato, Adriana Elizabeth; Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar; Sánchez-Vilches, Enrique Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco (2017-07)This paper aims to demonstrate how the SL methodology can be incorporated into the development of the End of Degree Project (EDP) in a Bachelor Degree in Chemical Engineering, allowing the students, while performing the ... -
Aprendizaje comprensivo-cooperativo del balonmano en Educación Física: efecto sobre el clima motivacional
Valls Castillo, Antonio; Chiva-Bartoll, Oscar; Capella-Peris, Carlos Federación Extremeña de Balonmano (2017)The comprehensive- cooperative learning hybrid model in sport increases the effects of both strategies separately and promotes a more comprehensive and meaningful learning for students. However ... -
El aprendizaje de contenidos de educación física en la universidad mediante aprendizaje servicio. Un estudio cuantitativo y cualitativo
Gil-Gómez, Jesús; Chiva-Bartoll, Oscar; Martí-Puig, Manuel Graó (2014-01)Este artículo de investigación presenta los resultados de aprendizaje curricular obtenidos con la metodología del aprendizaje-servicio en una asignatura de educación física de los estudios de magisterio. Se ha realizado ... -
Aprendizaje de un idioma extranjero a través de la educación física: una revisión sistemática
Salvador-Garcia, Celina; Chiva-Bartoll, Oscar; Isidori, Emanuele Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2017)Esta revisión sistemática tiene por objetivo ofrecer un análisis sobre la investigación en Educación Física como marco para el aprendizaje de un idioma extranjero en contextos de educación formal. El procedimiento de la ... -
El aprendizaje servicio como propuesta metodológica para una pedagogía crítica
Chiva-Bartoll, Oscar; Gil-Gómez, Jesús; Corbatón-Martínez, Raquel; Capella-Peris, Carlos Universitat de Barcelona: Facultat d'Educació (2016)El presente artículo aborda la relación entre la pedagogía crítica y los pilaresfundamentales de la metodología del aprendizaje servicio. Su principal objetivo esdemostrar, de un modo concluyente, la idoneidad del aprendizaje ... -
Aprendizaje-Servicio a través de actividades físico-deportivas y Educación Física en contextos universitarios con diversidad cultural
Chiva-Bartoll, Oscar; Ruiz-Montero, Pedro Jesús; Maravé-Vivas, María; Salvador-Garcia, Celina Universidad del Zulia, Venezuela (2022-01)La metodología Aprendizaje-Servicio (ApS) proporciona al alumnado un escenario necesario para aprender autónomamente, combatir injusticias sociales y adquirir competencias profesionales. Si hablamos de actividades ... -
Aprendizaje-Servicio en Educación Física: una apuesta por la mejora educativa y la inclusión social
Chiva-Bartoll, Oscar Servicio de Publicaciones. Universidad de Zaragoza (2021)Las constantes desigualdades y los enfrentamientos sociales han conducido a la humanidad a convivir en sociedades de creciente inseguridad, injusticia e inequidad. En respuesta a esta situación, la Organización de las ...