Listar por autoría "251faa41-5e97-4c3c-ab1e-c4560166d5d5"
Mostrando ítems 1-12 de 12
-
Asamblea de madres y padres: construyendo una escuela intercultural inclusiva
Moliner Garcia, Odet; Sales Ciges, Auxiliadora; Moliner Miravet, Lidón; Ruiz-Bernardo, Paola; Ferrandez-Berrueco, Reina; Traver-Martí, Joan Andrés; Oliver, Raquel; Nogales Moreno, María Teresa; Sales, Dora; Ríos García, Isabel; Marco Moreno, Francisco; Gámez Fuentes, María José; Puig, Manuel; Bernabé Muñoz, Iolanda; García López, Rafaela Centre d'Estudis Vall de Segó (2008)La construcción de una escuela intercultura inclusiva implica una transformación de la cultura y la organización de los centros educativos. Este proceso pasa por una serie de etapas que requieren forzosamente del análisis ... -
De la parla per escriure textos en les primeres edats, o la boira és un núvol que toca terra
Ríos García, Isabel Àrees de Didàctiques Especifiques de la Universitat Rovira i Virgili Moviment de Renovació Pedagògica del Camp de Tarragona (2009)L’interès per l’alfabetització en les primeres edats no decau malgrat els avenços dels materials audiovisuals i les tecnologies de la informació, que aparentment es re- colzen sobre altres tipus de suports i elements ... -
Instrumentos para enseñar a leer y escribir
Ríos García, Isabel Editorial Graó (2008)Esta contribución plantea las funciones de los materiales curriculares y las características más relevantes de aquellos disponibles en el mercado para la enseñanza inicial de la lengua escrita. También pretende destacar ... -
Llegir i escriure en el primer cicle de primària: aportacions d’una recerca
Sánchez Rodríguez, Susana; Ríos García, Isabel Graó (2011)This work outlines a research study conducted to address the conditions in which the written language is taught. It is the result of an effort made by several Spanish universities and the main aim was to reach an understanding ... -
Més enllà de la lectoescriptura i dels mètodes: ensenyar a llegir i a escriure
Ríos García, Isabel Bromera (2010)We could say that the early teaching of written language and the methods used to do so remain a fashionable topic of discussion. There is still a considerable amount of concern for anything that appears to be related to ... -
Prácticas docentes, condiciones de enseñanza y oportunidades de aprendizaje inicial de la lengua escrita
Ríos García, Isabel; Fernández, Pilar; Gallardo, Isabel Fundación Infancia y Aprendizaje (2012-12)The aim of this paper is to explore the relationship between the practices used by teachers to teach to read and write at the beginning of schooling and learning opportunities. A qualitative analysis of a number of tasks ... -
¿Qué dicen los maestros que hacen para enseñar a leer y a escribir?
Tolchinsky, Liliana; Ríos García, Isabel Graó Educación (2009-02)El presente artículo reflexiona en torno a los resultados obtenidos de un estudio que se basa en el análisis de la práctica educativa por parte de los maestros de tercero de educación infantil y primero de primaria para ... -
La reflexió interlingüística a l’educació infantil, una eina per a l’aproximació a la llengua escrita
Marzà, Anna; Ríos García, Isabel Universitat de Barcelona (2016)En aquesta contribució mostrem part d’una recerca en una aula multilingüe d’educació infantil on l’acostament a les llengües familiars no presents en el currículum es fa progressivament a través de la presència de l’anglès, ... -
Situacions d'aula II. Materials docents d'ús interdisciplinari
Grup Interdisciplinari d'Investigació Docent; Altava Rubio, Vicenta; Gimeno Agost, Francisco; Lorenzo, Gil; Pérez Serrano, Inmaculada; Ríos García, Isabel Universitat Jaume I (2010) -
Situacions d'aula. Materials docents d'ús interdisciplinari
Altava Rubio, Vicenta; Gimeno Agost, Francisco; Pérez Serrano, Inmaculada; Ríos García, Isabel; Grup Interdisciplinari d'Investigació Docent Universitat Jaume I (2010) -
Situacions d’aula III. Un projecte globalitzat sobre l’energia en sisé de primària
Grup Interdisciplinari d’Investigació Docent; Altava Rubio, Vicenta; Gimeno Agost, Francisco; Lorenzo, Gil; Pérez Serrano, Inmaculada; Ríos García, Isabel Universitat Jaume I (2012) -
The contribution of teaching practices and pupils’ initial knowledge to literacy learning
Buisán, Carmen; Ríos García, Isabel; Tolchinsky, Liliana Academic Press Fribourg (2011)The learning of written language results from a shared contribution of the literacy knowledge pupils bring and the pedagogical instruction they receive. The aims of the present study were to assess children’s emerging ...