• openAccess   Análisis motivacional en adolescentes. El SMAT (Test de motivaciones en adolescentes) 

      Adrián Serrano, Juan Emilio; Cerdá Prades, Francisco; Franch Albert, Carlos Universitat Jaume I (1997)
      El origen de la presente comunicación se sitúa en la realización de las prácticas correspondientes al Curso de Adaptación Pedagógica (C.A.P.) realizado en esta Universidad durante el curso 1997-98. En ellas realizamos una ...
    • openAccess   Características descriptivas de los participantes en acoso escolar: agresores, seguidores, víctimas, defensores y público 

      Villanueva, Lidón; Górriz Plumed, Ana Belén; Andrés-Roqueta, Clara; Cuervo, Keren; Adrián Serrano, Juan Emilio Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (2009)
      El acoso escolar tradicionalmente se ha analizado desde la perspectiva de la víctima y del agresor/es: su posición sociométrica dentro del grupo (Ortega y Mora-Merchán, 2008), su percepción de sí mismos (Andreou, 2006), ...
    • openAccess   La convivencia en las aulas de Secundaria: Programas Alumno Ayudante y Alumno Mediador 

      Usó Guiral, Inmaculada; Adrián Serrano, Juan Emilio; Villanueva, Lidón Universitat Jaume I (2009)
    • openAccess   Dificultades diagnósticas en el autismo. Presentación de un caso 

      Adrián Serrano, Juan Emilio; Bausá Vilallave, Eva Universitat Jaume I (1997)
      En la siguiente comunicación se comentan algunas de las dificultades diagnósticas en el campo del autismo, y que se relacionan con la conceptualización del trastorno, su clasificación y los procedimientos empleados para ...
    • openAccess   Un enfoque sociogrupal del acoso escolar: roles participantes y estatus sociométrico 

      Górriz Plumed, Ana Belén; Villanueva, Lidón; Cuervo, Keren; Adrián Serrano, Juan Emilio Asociación Nacional de Psicología Evolutiva y Educativa de la Infancia, Adolescencia y Mayores (2010)
      In this study, bullying at school is analysed from a sociogrupal perspective, whose main interest is to know the roles adopted by peers in bullying situations (Salmivalli, Lagerspetz, Björkqvist, Österman y Kaukiainen, ...
    • closedAccess   Impact of peer mediation programmes to prevent bullying behaviours in secondary schools 

      Usó Guiral, Inmaculada; Villanueva, Lidón; Adrián Serrano, Juan Emilio Taylor & Francis (2016)
      The aim of the study was to determine the impact of peer mediation programmes at a secondary school, as compared to another centre that did not have any such programme. The impact would be evaluated by means of three levels ...
    • openAccess   Los programas de mediación entre iguales: una herramienta eficaz para la convivencia escolar 

      Villanueva, Lidón; Usó Guiral, Inmaculada; Adrián Serrano, Juan Emilio Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental (2013)
      Although the advantages of peer mediation systems are outstanding, few studies have included a longitudinal de- sign and a scientific measure of the impact of these programs. In this sense, the objective of this study was ...
    • openAccess   El menor infractor como noticia: seguimiento de un caso de asesinato 

      Villanueva, Lidón; Adrián Serrano, Juan Emilio; Gomis Pomares, Aitana Universidad de Flores(UFLO) (2021-12-17)
      La representación en los medios de comunicación de los menores infractores resulta muy influyente en la formación de la opinión pública. Por ello, se realizó el seguimiento de un caso de asesinato de una menor, cometido ...
    • closedAccess   Predictive Validity of the YLS/CMI in a Sample of Spanish Young Offenders of Arab Descent 

      Villanueva, Lidón; Gomis Pomares, Aitana; Adrián Serrano, Juan Emilio Sage (2019-02)
      This study was conducted to assess the predictive validity of the Youth Level of Service/Case Management Inventory (YLS/CMI) in young offenders of Arab descent, living in Spain. To address this subject, the Inventory was ...
    • openAccess   Quejas somáticas, estados de ánimo y conciencia emocional en adolescentes 

      Rieffe, Carolien; Villanueva, Lidón; Adrián Serrano, Juan Emilio; Górriz Plumed, Ana Belén Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias (2009)
      Las quejas somáticas constituyen un problema frecuente en adolescentes, aunque sólo en algunos casos es posible encontrar una causa médica clara. Por ello, existe una atención creciente hacia los factores psicológicos que ...
    • closedAccess   Social cognition makes an independent contribution to peer relations in children with Specific Language Impairment 

      Andrés-Roqueta, Clara; Adrián Serrano, Juan Emilio; Clemente Estevan, Rosa Ana; Villanueva, Lidón Copyright © 2015 Elsevier Ltd. All rights reserved. (2015-12)
      Background Language is important for developing and maintaining social relationships, and also for understanding others minds. Separate studies have shown that children with Specific Language Impairment (SLI) present ...
    • openAccess   ¿Son eficaces para disminuir el acoso escolar los programas de alumno mediador de reciente implantación? 

      Villanueva, Lidón; Usó Guiral, Inmaculada; Adrián Serrano, Juan Emilio Col·legi Oficial de Psicòlegs de la Comunitat Valenciana (2022-02-01)
      En este estudio se analiza la eficacia de los sistemas de alumno mediador como medida para disminuir las situaciones de acoso escolar, teniendo en cuenta el tiempo de implantación en el centro. Para ello se ...
    • closedAccess   The global impact of adverse childhood experiences on criminal behavior: A cross-continental study 

      Pereira, Miguel; Gouveia Pereira, Maria; Pereira, Cicero Roberto; Barrett, Emma; Lawler, Siobhan; Newton, Nicola; Stapinski, Lexine; Prior, Katrina; Alves Costa, Maria Suely; MEDEIROS XIMENES, JOCÉLIA; Rocha, André Sousa; Michel, Grégory; Garcia, Mathieu; Rouchy, Emma; Al-Shawi, Ameel Farooq; Sarhan, Yassen T.; Fulano, Celso; Magaia, Angélica José; EL-ASTAL, SOFIÁN; Alattar, Kefaya; Sabbah, Khetam; Holtzhausen, Leon; Campbell, Emma; Villanueva, Lidón; Gomis Pomares, Aitana; Adrián Serrano, Juan Emilio; Cuervo, Keren; Sakulku, Jaruwan Elsevier (2022-01-08)
      Background Adverse Childhood Experiences (ACEs) have been associated with a greater risk of later criminal offending. However, existing research in this area has been primarily conducted in Western developed countries and ...
    • closedAccess   The Prediction of Youth Recidivism in a Spanish Roma Population by the Youth Level of Service/Case Management Inventory (YLS/CMI) 

      Gomis Pomares, Aitana; Villanueva, Lidón; Adrián Serrano, Juan Emilio SAGE Publications (2021-06-02)
      Despite the increasing interest in the accuracy of youth risk assessment tools, the amount of research with ethnic minorities remains relatively modest. For this reason, the main goal of this study was to assess the ...
    • closedAccess   Which are the best predictors of theory of mind delay in children with specific language impairment? 

      Andrés-Roqueta, Clara; Adrián Serrano, Juan Emilio; Clemente Estevan, Rosa Ana Wiley (2013)
      Background The relationship between language and theory of mind (ToM) development in participants with specific language impairment (SLI) it is far from clear due to there were differences in study design and methodologies ...