Listar por tema "metaphor"
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The rhetorical dimension of printed advertising: a discourse-analytical approach
Publicacions de la Universitat Jaume I (2007)he study of the rhetorical uses of language in advertising can be approached from different disciplines –discourse analysis, media studies, metaphor theory–. Although normally focusing on different aspects according to ... -
Thematic role mappings in metaphor variation: contrasting English bake and Spanish hornear
De Gruyter (2023-02-01)The present study investigates the scope of metaphors evoked by the culinary term bake in American English and its Peninsular Spanish equivalent hornear. The data analysed was extracted from the Corpus of Contemporary ... -
Three-dimensional metaphorical objects in street advertising
Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA) (2015)This paper aims at unravelling the role of metaphor in three street marketing campaign advertisements. Each advertisement is the product of a creative process involving metaphorical mappings from an urban object (shelter, ... -
La traducción de la metáfora en el ensayo divulgativo. El caso de la traducción del español al alemán de la obra del psiquiatra Enrique Rojas, El amor: la gran oportunidad
Universidad de Córdoba (2021)En este artículo se profundiza en un aspecto ya mencionado en una publicación anterior sobre la traducción del español al alemán de la obra mencionada en el título (Martí Marco & Hernández Verdú 2021: 286-298) y, más ... -
El universo de Maurice Sendak: una nueva manera de representar la infancia
Publicacions de la Universitat Jaume I (2016)The concept of Children’s Literature has been defined over time through proposals from authors who have made a way of understanding the literary discourse to children. Certainly, Maurice Sendak is one of those authors so ... -
Validez de la metáfora gráfica en el contexto actual de la comunicación
Sendemá (2012)La eficacia de los recursos metafóricos siguen siendo válidos en diversos campos de la comunicación. La operatividad de su uso exige que se tenga en cuenta el contexto del discurso, el entorno sociocultural y la experiencia ...