Listar por autoría "f8bb7d91-ad53-4312-838e-3f8681e11534"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
El club de lectura como metodología activa para mejorar las competencias profesionales de futuros periodistas
Iranzo, Amador; Fortea Bagán, Miguel Ángel Editorial Universitat Politècnica de València (2020)The purpose of this paper is to analyze the experience of the reading club that was developed in the second year of the Degree in Journalism of the Universitat Jaume I (Castelló) during the academic year 2017-18. The ... -
Una experiencia universitaria de enseñanza situada: desarrollo de las competencias de futuros periodistas a través de la lectura y redacción de textos reales
Iranzo, Amador; Fortea Bagán, Miguel Ángel (2020)El presente artículo expone los resultados obtenidos con un club de lectura que se organizó con estudiantes del segundo curso del Grado en Periodismo de la Universitat Jaume I (Castelló, España). La actividad se planteó ... -
Experiències de millora i innovació de la docència universitària: Actes de la II Jornada de Millora Educativa de la Universitat Jaume I
Lapeña, Leonor; Fortea Bagán, Miguel Ángel Publicacions de la Universitat Jaume I (2003) -
Experiències de millora i innovació educativa de la Universitat Jaume I (curs 2008/09). Actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’ UJI
Fortea Bagán, Miguel Ángel; Gil Beltrán, José Manuel Publicacions de la Universitat Jaume I (2011) -
Factorial validity of a questionnaire to evaluate university students' initial perception of learning evaluation
Doménech Betoret, Fernando; Fortea Bagán, Miguel Ángel Education & Psychology I+D+i (2015)Introduction: Education research has clearly verified that a student's perception of the system to evaluate the subject matter will play a fundamental role in his/her implication (deep approach vs. surface approach) in the ... -
Metodologías didácticas para la enseñanza/aprendizaje de competencias
Fortea Bagán, Miguel Ángel Unitat de Suport Educatiu de la Universitat Jaume I (2019) -
Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: Actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’ UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu
Fortea Bagán, Miguel Ángel; Gil Beltrán, José Manuel Publicacions de la Universitat Jaume I (2011) -
En que quieren formarse los profesores universitarios? Un estudio de intereses formativos
García Bacete, Francisco Juan; Fortea Bagán, Miguel Ángel Servei de Publicacions de la Universitat Jaume I (2004)En el presente trabajo se exponen los resultados de un estudio de diagnóstico de necesidades e intereses formativos realizado entre los docentes de la Universitat Jaume I durante el curso 2000-2001. El procedimiento de ... -
University research and practices in the field of special needs: an overview
Campoy Cubillo, Mari Carmen; Fortea Bagán, Miguel Ángel Fundación Infancia y Aprendizaje (2020)Training and research in special educational needs (SENs) are crucial in order to properly implement strategies that foster inclusive education at university. Today more than ever, education is connected to new job ...