Listar por autoría "e9fb0bf8-bbff-4ab9-98de-3f64b10b7ced"
Mostrando ítems 1-20 de 25
-
A neuroimaging data set on problem solving in the case of the reversal error: Putamen data
Ferrando, Lara; Ventura Campos, Mercedes; Epifanio, Irene Elsevier (2020-09-19)Structural Magnetic Resonance Images (sMRI) for a sample of university students were recorded. Out of magnetic resonance, students performed a test of algebra problem solving. As we are interested in reversal errors, the ... -
Actas del congreso virtual : Avances en Tecnologías Innovación y Desafíos de la Educación Superior ATIDES 2020
Arnal, A.; Barrachina Mir, Sergio; Castelló Benavent, Joaquín; Castañeda Díaz, Jorge; Córica, José Luis; Epifanio, Irene; Ferrando, Lara; Galindo, Carlos; Gregori, Pablo; Martínez Garcia, marina; Martínez, Vicente Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions, (2021)Els entorns virtuals (educació a distància, e-Learning, blended Learning, laboratoris virtuals...), la globalització universitària (mobilitat virtual, educació global i multicultural, convenis interuniversitaris), cursos ... -
Actas del congreso virtual: Avances en Tecnologías Innovación y Desafíos de la Educación Superior. ATIDES 2022
Alcacer Sales, Aleix; Arnal, A.; Barrachina Mir, Sergio; Castelló Benavent, Joaquín; Epifanio, Irene; Ferrando, Lara; Galindo, Carlos; Gregori, Pablo; Martínez García, Vicente; Masero Bravo, Lucía Publicacions de la Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions (2022)Els entorns virtuals (educació a distància, e-Learning, blended Learning, laboratoris virtuals...), la globalització universitària (mobilitat virtual, educació global i multicultural, convenis interuniversitaris), cursos ... -
Analysis of the contributions to the SDGs of university students by degrees
Ferrando, Lara; Alcacer Sales, Aleix; Lloria, Atanasia; Martínez-García, Marina; Martínez Serrano, Belén; Pérez-Suay, Adrián; Epifanio, Irene IEEE (2022-11-17)The perception of the SDGs of the students of our degrees, who belong to different areas, has been analyzed through an online survey. The objective was not to know their knowledge, but we focused on knowing their opinion ... -
Aumentar la autoconfianza del alumnado en el rendimiento STEAM
Machin, Laritza; Ferrando, Lara (2022)Esta infografía ofrece a los profesores y profesoras una idea general sobre cómo fomentar el interés de las niñas por la educación STEAM promoviendo la igualdad de experiencias de aprendizaje y evaluaciones, reduciendo ... -
Brain-Anatomy Differences in the Commission of Reversal Errors during Algebraic Word Problem Solving
Ventura Campos, Mercedes; Ferrando, Lara; Miró-Padilla, Anna; Avila, Cesar International Mind, Brain, and Education Society (2022-07-17)An important line of research related to the resolution of word problems is the study of the cognitive processes involved when subjects translate problems into the language of algebra. One of the most common errors in ... -
Brain-anatomy image data set for problem solving associated with reversal error: Volumetric data
Ventura Campos, Mercedes; Ferrando, Lara; Miró-Padilla, Anna; Avila, Cesar Elsevier (2023-03-17)Reversal Error (RE) is a common error in algebra problem solving. This error occurs when students recognize the information in the statement but make mistakes when translating some sentences from natural language to algebraic ... -
Classificació d'estructures cerebrals en 3D amb anàlisi de dades funcionals. Aplicació a problemes verbals amb errors d'inversió
Ferrando, Lara Universitat Jaume I (2019-06-22)Una de les línies de recerca sobre les quals més s’han centrat els investigadors en els últims anys és la resolució de problemes. El cas on els estudiants no són capaços de construir una equació a partir d’un enunciat, ... -
Conociendo a las mujeres científicas del Mar Mediterráneo
Ferrando, Lara; Cabero-Fayos, Ismael Dykinson (2022)La Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible tiene entre sus objetivos (ODS 4) alcanzar una educación de calidad. Para ello es fundamental incidir en la obtención de unos resultados de aprendizajes efectivos y de una ... -
¿Cómo enganchar el interés de las chicas en STEAM?
Machin, Laritza; Ferrando, Lara (2022)Este material fue diseñado para promover y apoyar a las y los docentes en el tratamiento de la educación STEAM y el equilibrio de género y diversidad en sus aulas. -
Detecting and visualizing differences in brain structures with SPHARM and functional data analysis
Ferrando, Lara; Ventura Campos, Mercedes; Epifanio, Irene Elsevier (2020-08-07)A new procedure for classifying brain structures described by SPHARM is presented. We combine a dimension reduction technique (functional principal component analysis or functional independent component analysis) with ... -
Directrices para fomentar la igualdad de género en la enseñanza STEAM
Machin, Laritza; Ferrando, Lara (2022)Esta infografía ofrece a los profesores y profesoras una idea general sobre cómo enseñar con perspectiva de género. Se ofrecen algunas orientaciones prácticas basadas en investigaciones recientes. Estas directrices son ... -
Investigating university students' self-perception of their influence on the SGDs
Ferrando, Lara; Cabero-Fayos, Ismael; Alcacer Sales, Aleix; Lloria, Atanasia; Martínez Garcia, marina; Martínez Serrano, Belén; Pérez-Suay, Adrián; Epifanio, Irene Alfonso Infante Moro (2024-01-31)La educación es esencial en la consecución de muchos Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). Hemos encuestado al estudiantado de 17 titulaciones universitarias sobre los ODS en dos universidades españolas, para ajustar ... -
El lado oscuro de π: primera toma de contacto dentro del aula
Ferrando, Lara Dykinson (2021)El continuo y rápido avance de las Tecnologías de Información y la Comunicación (TIC) ha influido a diferentes niveles (económico, cultural, político,…), y, por tanto, también en el ámbito educativo. De manera natural los ... -
Lecciones para romper estereotipos de género en las áreas STEAM
Machin, Laritza; Ferrando, Lara (2022) -
Mainstreaming gender in mathematics university teaching and an assessment from students and teachers
Epifanio, Irene; Ferrando, Lara; Martínez Garcia, marina IEEE (2021)Although Spanish law obligates the integration of a gender perspective in university teaching, this does not happen in reality and much less in math subjects. We provide guidelines for reviewing math courses from a gender ... -
Mètodes de classificació aplicats a problemes verbals amb errors d'inversió en dades de neuroimatge
Ferrando, Lara Universitat Jaume I (2018-05)Segons els informes PISA hi ha un baix rendiment en la resolució de problemes aritmètics i algebraics. La resolució de problemes és, per tant, un dels elements centrals de l’ensenyament de les matemàtiques. Una línia de ... -
Ordinal classification of 3D brain structures by functional data analysis
Ferrando, Lara; Epifanio, Irene; Ventura Campos, Mercedes Elsevier B.V. All (2021-08-24)We introduce several ordinal classification methods for functional data, specificallymultiargument and multivariate functional data. Their performance is analyzed in fourreal data sets that belong to a neuroeducational ... -
Percepción del alumnado de secundaria hacia la utilidad e interés de la invención de problemas algebraicos
Ferrando, Lara; González Calero, José Antonio; Arnau, David Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (2002) -
La protección diplomática y consular de los ciudadanos de la Unión Europea
Ferrando, Lara Universitat Jaume I (2018-07-12)