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dc.contributorUniversitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.authorMiralles Armenteros, Sandra
dc.date.accessioned2018-06-13T10:37:39Z
dc.date.accessioned2019-10-14T07:36:50Z
dc.date.available2018-06-13T10:37:39Z
dc.date.available2019-10-14T07:36:50Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10803/585927
dc.description.abstractCompassion is defined as an interpersonal process involving the noticing, feeling, sensemaking, and acting that alleviates the suffering of another person. Thus, compassion can be understood as a social process rather than as an emotion. With the purpose of contributing to the spread of knowledge about compassion in organizations, this thesis has tried to show why compassion matters at work. It has provided certain knowledge about how compassion can be created, maintained, and reinforced and has observed a variety of ways in which compassion enhances the human capabilities that are necessary for an organization to succeed. Although, in conventional thinking compassion have been seen at best as irrelevant in the workplace, it is actually key to effective and humane organizational cultures.
dc.description.abstractLa compasión en el trabajo se define como un proceso interpersonal que implica notar, interpretar, sentir y actuar con el fin de aliviar el sufrimiento ajeno. Por lo tanto, la compasión se puede entender como un proceso social más que como una emoción. Con el propósito de contribuir a la difusión del conocimiento sobre la compasión en las organizaciones, esta tesis ha tratado de mostrar por qué la compasión es importante en el trabajo. Ha proporcionado cierto conocimiento sobre cómo se puede crear, mantener y reforzar, y ha mostrado una variedad de formas en las que la compasión puede aumentar las capacidades humanas necesarias para que una organización tenga éxito. A pesar de que en el pensamiento convencional, la compasión se ha considerado, en el mejor de los casos, irrelevante en el lugar de trabajo, en realidad es un factor clave para conseguir una cultura organizacional efectiva y humana.
dc.format.extent222 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherUniversitat Jaume I
dc.sourceTDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subjectCompassion
dc.subjectPerformance
dc.subjectMindfulness
dc.subjectProactive behaviors
dc.subjectInnovativeness
dc.subjectEngagement
dc.subject.otherNegocis, administració i dret
dc.titleCompassion Counts! The power of compassion at work: Empirical findings from several multi-samples studies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/14102.2018.182438
dc.subject.udc33
dc.subject.udc331
dc.subject.udc334
dc.contributor.directorChiva Gómez, Ricardo
dc.contributor.directorRodríguez Sánchez, Alma
dc.rights.licenseL'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.contributor.authoremailsmiralle@uji.es
dc.contributor.authoremailshowfalse
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.contributor.authorsendemailtrue
dc.embargo.termscap


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