Buscar
Didactic Programme: Using Literature in the Teaching of EFL
(Universitat Jaume I, 2019-10)
The main focus of the traditional approach to teach English as a Foreign Language
(EFL) is the English language itself and nowadays most, if not all, aspects of English
literature have not been included in the curriculum ...
Efectos del mindfulness en la educación: diferencias entre una unidad didáctica con el componente mindfulness y otra sin él
(Universitat Jaume I, 2019-10)
En el presente trabajo se pretende demostrar que la aplicación del componente
mindfulness en las aulas mejora el estado de conciencia del alumno frente al aprendizaje.
Al inicio (Capítulo 1) se exponen los fundamentos ...
El uso del lenguaje inclusivo y no sexista en el aula
(Universitat Jaume I, 2019-10)
Este trabajo de fin de máster consta de una mejora educativa llevada a cabo en el IES
Violant de Casalduch de Benicàssim durante mi periodo de prácticas. La intervención
tuvo lugar en una clase de segundo de la ESO.
Después ...
There is always a reason to smile: a didactic unit for secondary school in the EFL class
(Universitat Jaume I, 2019-10)
The main objective of this project is to promote reading through the creation of a didactic
unit and to approach students to comics and literature. This proposal will show the benefits of
literature in the EFL class and ...
El debate, transversalidad y educación en valores
(Universitat Jaume I, 2019-10)
Este Trabajo de Final de Máster (TFM) pretende mostrar la utilidad del texto
argumentativo oral como esencial en la formación completa del estudiante, que
sirva tanto para el aprendizaje de una parte muy importante de ...
CLIL in the curriculum: A pedagogical design for the History subject in secondary education
(Universitat Jaume I, 2019-10)
Content Language Integrated Learning (CLIL) is a widely used approach in the educational
field which is applied to content subjects. This approach involves a dual focus that attempts
to improve students’ language level ...
E-Dictionaries in Language Learning
(Universitat Jaume I, 2019-10)
The implementation of Internet and multimedia devices in teaching methodologies has
revolutionised education. The influence of such technological advance spreads over learningrelated fields such as pragmatics, semantics, ...
The benefits of using cooperative learning and icts in the efl classroom: a case study.
(Universitat Jaume I, 2019-10)
The aim of this study was to find out if the use of Information and Communication
Technologies (ICTs) and Cooperative Learning promoted students’ engagement inside
the English as a Foreign Language (EFL) classroom. To ...
Mejora educativa a través del módulo de formación y orientación laboral mediante la motivación del alumnado
(Universitat Jaume I, 2019-10)
La propuesta que se ha planteado en este Trabajo Final de Máster (TFM en adelante)
tiene como objetivo la mejora educativa del alumnado a través del módulo de
Formación y Orientación Laboral (FOL en adelante), con la ...
Metodologías de participación activa para la mejora de la atención en el aula
(Universitat Jaume I, 2019-10)
En este Trabajo Final de Máster, de ahora en adelante TFM, se ha elaborado una
propuesta de intervención para mejorar la atención en el aula del ciclo Superior en
Comercio Internacional y así impartir los contenidos del ...