Show simple item record

dc.contributor.authorPorta, Amparo
dc.date.accessioned2014-04-24T10:25:48Z
dc.date.available2014-04-24T10:25:48Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.issn1135-6308
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/90850
dc.description.abstractThe article carries out an approximation to the communicative environment to the world of sound of the school population. This multifaceted and inter-disciplined territory appears to be specially silenced in the didactic world where the reference point is that of listening. Moving on to a more specific area, the curriculum is considered as a supposition that begins from a empty starting point in which a response has to be given to a question that generates many others. What to teach? The answer when we talk about music as a basic element in contemporary culture acquires a high grade of ambivalence in spite of being one of the determinant elements of the referential universe and of the values in daily life. The highest level of curricular specification is the actual class of music in which the teacher acquires a high level of commitment, because within it there is always a particular description of our world of sound.ca_CA
dc.description.abstractEl artículo realiza una aproximación al entorno comunicativo del hecho sonoro de la población escolar. Este territorio multifacético e interdisciplinar aparece especialmente silenciado en el ámbito de la didáctica cuando se toma como punto de referencia la escucha. Pasando a un nivel de concreción mayor, el Currículo es considerado como un supuesto que parte de un vaciado inicial en el que se ha de dar respuesta a una pregunta generadora de otras muchas ¿Qué enseñar? La respuesta, cuando hablamos de la música como elemento básico de la cultura contemporánea, reviste un alto grado de ambivalencia a pesar de ser uno de los elementos determinantes del universo referencial y de valores del entorno cotidiano. El máximo nivel de concreción curricular es la propia clase de música en la que el profesor adquiere un alto grado de compromiso, porque en ella siempre se produce un particular resumen de nuestro hábitat sonoro.ca_CA
dc.format.extent6 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherEditorial Graóca_CA
dc.relation.isPartOfEufonía: Didáctica de la música, 12, p. 25-36ca_CA
dc.subjectmúsicaca_CA
dc.subjecteducación musicalca_CA
dc.subjecteducaciónca_CA
dc.subjectescuelaca_CA
dc.subjectprofesoradoca_CA
dc.subjectmúsica popularca_CA
dc.subjectmusicca_CA
dc.subjectmusical educationca_CA
dc.subjecteducationca_CA
dc.subjectteachersca_CA
dc.subjectpopular musicca_CA
dc.titleHábitat sonoro, currículum y clase de músicaca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://eufonia.grao.com/revistes/eufonia/012-musica-moderna/habitat-sonoro-curriculum-y-clase-de-musicaca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record