Buscar
Resums
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Preludi
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Aquest monogràfic, permet reunir una sèrie d’articles al voltant de la música i
la musicologia de la província. Suposa un estudi sense precedents d’alguns aspectes
contextuals, institucionals, musicals i biogràfics de ...
El Conservatori de Música de Castelló durant la Segona República. El camí frustrat cap a l’oficialitat
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Aquest article analitza la lluita del primer Conservatori de Música de Castelló per aconseguir
l’oficialitat del centre i tots els problemes i entrebancs que es va trobar en aquest procés (dificultat
per aconseguir ...
La música per a piano composta per autors castellonencs fins a 1936
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
El repertori per a piano compost per autors nascuts a la província de Castelló, des de la
implantació d’aquest instrument durant el primer terç del segle XIX fins a 1936, conté una diversitat
d’obres influïdes per l’òpera ...
Leopoldo Querol i el seu lloc en el pianisme espanyol del segle XX
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Leopoldo Querol Roso (Vinaròs 1899-Benicàssim 1985), amb més de seixanta anys de carrera
interpretativa, va ser el pianista espanyol de referència durant els anys 30 i 40, autor d’innumerables
estrenes d’obres contemporànies ...
El moviment coral a la província de Castelló
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Aquest article tracta dels antecedents i l’evolució cronològica del moviment coral a la província
de Castelló al llarg de la història, des del naixement de la primera societat coral de l’Estat Espanyol
i la influencia ...
El text com a element diferenciador en les obres de Carles Santos
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
La música al servei de la veu i del text. ¿O viceversa? En l’obra del compositor castellonenc
Carles Santos, l’experimentació vocal i l’expressivitat dels seus originals textos complementen
la seva música, de la qual ...
Els espais de difusió musical a la ciutat de Castelló: 1850-1880
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
Durant el segle XIX, l’església i la noblesa que fins aquell moment havien segut les principals
patrocinadores de la música, no podran continuar sent-ho. Els músics s’hauran d’assegurar la seua
subsistència creant música ...
Què significa la música? Una aproximació a la dimensió comunicativa de l'experiència musical
(Agrupació Borrianenca de Cultura, 2013)
En el següent article s’ofereix una reflexió al voltant del fenomen musical com un element de
comunicació individual i col·lectiva. Per a aquesta fi, s’exposen diferents mirades sobre els processos
de significació que ...