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dc.contributor.authorSeguí Alcaraz, Antoni
dc.contributor.authorPalomero Ródenas, Sergio
dc.date.accessioned2014-02-14T12:28:00Z
dc.date.available2014-02-14T12:28:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSEGUÍ ALCARAZ, Antonio; PALOMERO RODENAS, Sergio. The Spanish Banks in face of the Corporate Social Responsibility Standards: previous analysis of the financial crisis. Revista Brasileira de Gestão de Negócios, 2013, vol. 15, no 49, 562-581ca_CA
dc.identifier.issn1806-4892
dc.identifier.issn1983-0807
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/83630
dc.description.abstractTransparency of information in the field of CSR (Corporate Social Responsibility) is common to various standards. In recent years there has been a proliferation of standards and models for the formalization of CSR strategies. The objective is to assess the degree of implementation of standards of normalization. The analysis was conducted with data from the year 2008, coinciding with the first signs of the financial crisis, serving as a reference point to analyze the effect of the crisis. The field work was conducted using a survey answered by 57 Spanish credit institutions. We found a low degree of implementation of standards. The GRI (Global Reporting Initiative) and the ISO 14001 stood out. In view of the orientation of credit institutions towards the market, Banks have incorporated much more elaborated and comprehensive quality standards than other credit institutions, such as the implementation of the standard AS 1000 that is equivalent to the joint implementation of the ISO 14000 and 9000.ca_CA
dc.description.abstractLa transparencia informativa en materia de Responsabilidad Social de la Empresa (RSE), es un elemento común en los distintos estándares. En los últimos años ha surgido una proliferación de estándares y modelos para la formalización de estrategias de RSE. El objetivo de esta investigación es valorar el grado de implantación de los diferentes estándares de normalización en las entidades financieras españolas. El análisis ha sido realizado con datos pertenecientes al año 2008, coincidiendo con los primeros síntomas de la crisis financiera, sirviendo como punto de referencia para analizar el efecto de la crisis. El trabajo de campo se realizó a través de una encuesta contestada por 57 entidades de crédito españolas. Nos encontramos con un escaso grado de aplicación de estándares. Destacan la Iniciativa de Reporte Global (Global Reporting Initiative, GRI) y la ISO 14001. Dada la orientación al mercado de las entidades de crédito, los bancos incorporan estándares de calidad mucho más elaborados y completos que las otras entidades de crédito ya que, por ejemplo, la implementación del estándar AS 1000 equivale a la implementación conjunta de las ISO 14000 y 9000.ca_CA
dc.format.extent20 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isoengca_CA
dc.publisherFundação Escola de Comércio Álvares Penteado - FECAPca_CA
dc.relation.isPartOfRevista Brasileira de Gestão de Negócios (2013) vol. 15, no. 49ca_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Spain*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.subjectSocial responsibilityca_CA
dc.subjectStandardsca_CA
dc.subjectCredit institutionsca_CA
dc.subjectResponsabilidad socialca_CA
dc.subjectNormalizaciónca_CA
dc.subjectEntidades de créditoca_CA
dc.titleThe spanish banks in face of the corporate social responsibility Standards: previous analysis of the financial crisisca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.7819/rbgn.v15i49.1386
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://rbgn.fecap.br/RBGN/article/view/1386ca_CA


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