The MOOD questionnaire: adaptation and validation of the spanish version
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
The MOOD questionnaire: adaptation and validation of the spanish versionAutoría
Fecha de publicación
2013Editor
Universidad de OviedoISSN
0214-9915Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://www.psicothema.com/psicothema.asp?id=4108Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
Background: The aim of this study was to analyze the psychometric properties of the Spanish version of the MOOD Questionnaire in child population. This instrument was developed to cover the existing gap in the evaluation ... [+]
Background: The aim of this study was to analyze the psychometric properties of the Spanish version of the MOOD Questionnaire in child population. This instrument was developed to cover the existing gap in the evaluation of mood in children. Method: The MOOD was administered to 1489 children (mean age= 9.11 years old). Results: The psychometric properties of the Mood questionnaire are adequate. Moreover, the questionnaire was associated with somatic complaints and emotional
awareness. Conclusions: According to the results of the study, the use of this diagnostic tool with Spanish children seems justified. [-]
El Cuestionario de Estados de Ánimo: adaptación y validación de la versión española. Antecedentes: en este estudio se analizan las propiedades psicométricas del Cuestionario de Estados de Ánimo (MOOD) en población ... [+]
El Cuestionario de Estados de Ánimo: adaptación y validación de la versión española. Antecedentes: en este estudio se analizan las propiedades psicométricas del Cuestionario de Estados de Ánimo (MOOD) en población infantil española. Este instrumento fue desarrollado para cubrir el vacío existente en la evaluación de los estados de ánimo en niños. Método: el MOOD fue administrado a una muestra de 1.489 niños (edad media= 9,11 años). Resultados: las propiedades psicométricas del cuestionario resultaron adecuadas, observándose la relación de los estados de ánimo con la competencia emocional y las quejas somáticas. Conclusiones: en base a los resultados obtenidos, el uso de esta herramienta diagnóstica con niños españoles parece justificado. [-]
Publicado en
Psicothema (2013), Vol. 25, No. 2, p. 252-257Derechos de acceso
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