Buscar
Vinculant-se al territori: l’aps i la participació comunitària. estudi de cas en una escola rural
(Universitat Jaume I, 2018-10-22)
The
school
opening
to
the
community
is
considered
essential
in
order
to
cover
its
social
needs
and
to
favour
its
democratization.
This
study,
carried
out
in
an
Associated
Rural
School
(CRA), ...
Teoría de la mente y flexibilidad cognitiva. un estudio con participantes con autismo
(Universitat Jaume I, 2018-07-23)
People with ASD (Autistic Spectrum Disorder) have difficulty in understanding tasks of ToM (Theory of Mind), as well
as some of the EF (Executive Functions), especially in cognitive flexibility; there are ...
Elaboración de un artículo de investigación para la Revista de Educación Inclusiva
(Universitat Jaume I, 2018-07-23)
This research aims to inquire about how advisors in inclusive education i
n teacher training centres
mobilize
knowledge in the processes of continuous training. A descriptive study has been studied the training issues ...
Propuesta de sensibilización sobre el trastorno del espectro autista desde una mirada inclusiva
(Universitat Jaume I, 2018-07-23)
The aim of this Master’s dissertation
i
s to raise of Autism Spectrum Disorder
(ASD) from an inclusive perspective in an ordinary
educational
centre.
In order to do this, we will begin by
defining ...
Estudio comprensivo de las habilidades de teoría de la mente en adolescentes con Síndrome de Down y Trastorno del Espectro Autista
(Universitat Jaume I, 2018-10-22)
Antecedentes:
La teoría de la mente (TM) es relevante para desarrollar relaciones
sociales y comprender las acciones y las representaciones mentales de otras personas.
Los jóvenes con Síndrome ...
Análisis del significado de la movilización del conocimiento en Educación Inclusiva, de los roles asumidos y de las estrategias empleadas por los investigadores en inclusión
(Universitat Jaume I, 2018-07-23)
The present
investigation
aims t
o analyze the meaning of the concept of knowledge
mobilization, investigating the roles that are developed in the research process, as well as the
strategies used in ...
Intervención con un niño con tea nivel 1: mejora de las habilidades pragmáticas
(Universitat Jaume I, 2018-07-23)
Pragmatics is a component of communication that interferes with the social use of
communication. This block of communication makes it possible to understand the intention
of the interlocuto
r, to express ...
Rechazo entre iguales como consecuencia de los problemas conductuales: intervención en el aula
(Universitat Jaume I, 2018-10-22)
El objetivo de este trabajo es conocer la relaci
ó
n que hay entre las conductas
agresivas y el estatus sociom
é
trico, as
í
como el nivel de autoestima del alumnado
rechazado en el aula ...
La atención temprana y el papel de las familias
(Universitat Jaume I, 2018-10-22)
E
l
presente trabajo tiene como
objeti
vo principal
proporcionar a las familias
usuarias del CDIAT
Aspas Castellón
-
Helix
la información, el apoyo y el asesoramiento necesarios para que mantengan ...
Programa de intervención psicopedagógica en alumnos con problemas de lectoescritura
(Universitat Jaume I, 2018-10-22)
This work focuses on the difficulties of reading and
writing suffered by a student in third grade
of primary school and who goes to the psychopedagogical center to solve these difficulties.
A literature review on ...