L’argumentació publicitària: les paraules del desig
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8016
comunitat-uji-handle3:10234/8623
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
L’argumentació publicitària: les paraules del desigAutoría
Fecha de publicación
2012-07Editor
GraóISSN
1133-9845Cita bibliográfica
Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, 58, p. 57-70Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://articles.grao.com/revistas/articles/058-argumentacio-social-i-cientificaVersión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionPalabras clave / Materias
argumentation | framework | topoi | common sense | semantic bloc | slogan | persuasion | desire | chain of argument | argumentació | marc | sentit comú | bloc semàntic | eslògan | persuasió | desig | encadenament argumentatiu
Resumen
Advertising communication is characterised by its desire to affect consumers’ beha- viour and makes use of a very wide range of discursive strategies. Sometimes in order to convince its target, advertising turns to ... [+]
Advertising communication is characterised by its desire to affect consumers’ beha- viour and makes use of a very wide range of discursive strategies. Sometimes in order to convince its target, advertising turns to classic argumentation strategies that can be clearly seen in the choice of connectors and the way arguments are lin- ked together. But in many cases the argumentation orientation is less obvious and one has to uncover a complex network of expressive choices that subtly affect the structure of the text as a whole. This paper aims to use cognitivism and the theory of argumentation to show how this implicit, subtle and delicate argumentation works by focusing attention on the lexical selection, which often operates with the support of other expressive mechanisms, such as music or images. [-]
La comunicació publicitària es caracteritza per la voluntat d’incidir sobre el compor- tament dels consumidors, tot utilitzant un ventall amplíssim d’estratègies discursi- ves. De vegades, per convèncer els destinataris, ... [+]
La comunicació publicitària es caracteritza per la voluntat d’incidir sobre el compor- tament dels consumidors, tot utilitzant un ventall amplíssim d’estratègies discursi- ves. De vegades, per convèncer els destinataris, la publicitat recorre als esquemes argumentatius clàssics, que es poden visualitzar perfectament en la tria dels connec- tors i en l’encadenament dels arguments, però, en molts casos, l’orientació argu- mentativa és menys òbvia i s’ha de detectar en una complexa xarxa d’eleccions expressives que afecten d’una manera subtil el conjunt de l’estructura textual. L’article intenta explicar --amb el suport del cognitivisme i de la teoria de l’argumen- tació-- el funcionament d’aquesta argumentació implícita, subtil i delicada, tot foca- litzant l’atenció en la selecció lèxica, que sovint opera amb el suport d’altres mecanismes expressius, com ara la música i les imatges. [-]
Publicado en
Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, n. 58, Juliol 2012Derechos de acceso
Aparece en las colecciones
- FIL_Articles [316]