Show simple item record

dc.contributor.authorZafón Celades, Tamara
dc.contributor.authorBallester Serrano, Amanda
dc.date.accessioned2013-12-03T16:26:39Z
dc.date.available2013-12-03T16:26:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationZafón Celades, Tamara; Ballester Serrano, Amanda. Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadora. Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.973-986ca_CA
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/77067
dc.descriptionDissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)ca_CA
dc.description.abstractLes Habilitats Socials cobren especial rellevància en diferents àmbits per l'existència de relacions entre la competència social en els joves i el posterior funcionament social, acadèmic i psicològic. Bandura (1976) remarca en la seva Teoria de l'Aprenentatge Social que les habilitats socials s'adquireixen mitjançant reforçament positiu i directe de les habilitats, mitjançant aprenentatge vicari u observacional, mitjançant retroalimentació interpersonal i mitjançant el desenvolupament d'expectatives cognitives respecte a les situacions interpersonals. Veient la importància d'aquestes amb els joves en l'àmbit escolar, l'objectiu de la nostra comunicació és mostrar l'anàlisi realitzada a professors de l'IES El Caminàs de Castelló, a través d'un qüestonari elaborat per estudiants de Psicopedagogia de la Universitat Jaume I que recull informació sobre les HHSS a l'aula i les debilitats i fortaleses que, en la seva opinió, existeixen en aquest centre. L'anàlisi descriptiva es va dur a terme a través del sps.18 els resultats del qual ens indiquen que existeixen necessitats en relació a les HHSS de l'alumnat i els recursos perquè el professorat les pugui treballar. Així, proposem un projecte d'intervenció amb l'objectiu de formar a l'alumnat de primer cicle de la E.S.O en les HHSS per a la millora, tant a nivell personal com a comunitari i aconseguir posar en pràctica els coneixements adquirits en tots els àmbits de la vida. Autoconeixement, comunicació i resolució de conflictes són tres grans blocs que formen el projecte. S'aplica al llarg de tot un curs lectiu: primer trimestre per a la formació docent a l'àrea de les HHSS, segon trimestre destinat al treball dels tutors amb el seu alumnat en l'hora de tutoria mitjançant la realització d'activitats cooperatives i tècniques d'entrenament i tercer trimestre per avaluar el programa per part de tots els agents implicats.ca_CA
dc.format.extent14 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca nº 17,2012ca_CA
dc.subjectFilosofíaca_CA
dc.subjectPhilosophyca_CA
dc.subjectPhilosophieca_CA
dc.subjectHistoryca_CA
dc.subjectHistoireca_CA
dc.subjectHistoriaca_CA
dc.subjectCiències de la comunicacióca_CA
dc.subjectCommunication Sciencesca_CA
dc.subjectSciences de la Communicationca_CA
dc.subjectCiencias de la comunicaciónca_CA
dc.subjectFilologíaca_CA
dc.subjectPhilologieca_CA
dc.subjectPhilologyca_CA
dc.subjectTraducció i Interpretacióca_CA
dc.subjectTranslation and Interpretationca_CA
dc.subjectTraduction et interprétationca_CA
dc.subjectTraducción e Interpretaciónca_CA
dc.subjectAnàlisica_CA
dc.subjectQüestionarica_CA
dc.subjectHabilitats socialsca_CA
dc.subjectNecessitatsca_CA
dc.subjectAlumnatca_CA
dc.subjectSecundàriaca_CA
dc.subjectProfessoratca_CA
dc.subjectConvivenciaca_CA
dc.subjectInnovació i prevencióca_CA
dc.titleLes Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadoraca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2012.17.63
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record