Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadora
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadatos
Título
Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadoraFecha de publicación
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
Zafón Celades, Tamara; Ballester Serrano, Amanda. Les Habilitats Socials, clau per a la millora de la convivència a les aules de l'E.S.O. Una proposta innovadora. Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.973-986Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Anàlisi | Qüestionari | Habilitats socials | Necessitats | Alumnat | Secundària | Professorat | Convivencia | Innovació i prevenció
Resumen
Les Habilitats Socials cobren especial rellevància en diferents àmbits
per l'existència de relacions entre la competència social en els joves i el
posterior funcionament social, acadèmic i psicològic. Bandura ... [+]
Les Habilitats Socials cobren especial rellevància en diferents àmbits
per l'existència de relacions entre la competència social en els joves i el
posterior funcionament social, acadèmic i psicològic. Bandura (1976)
remarca en la seva Teoria de l'Aprenentatge Social que les habilitats
socials s'adquireixen mitjançant reforçament positiu i directe de les
habilitats, mitjançant aprenentatge vicari u observacional, mitjançant
retroalimentació interpersonal i mitjançant el desenvolupament
d'expectatives cognitives respecte a les situacions interpersonals.
Veient la importància d'aquestes amb els joves en l'àmbit escolar,
l'objectiu de la nostra comunicació és mostrar l'anàlisi realitzada a
professors de l'IES El Caminàs de Castelló, a través d'un qüestonari
elaborat per estudiants de Psicopedagogia de la Universitat Jaume I que
recull informació sobre les HHSS a l'aula i les debilitats i fortaleses que, en
la seva opinió, existeixen en aquest centre. L'anàlisi descriptiva es va dur a
terme a través del sps.18 els resultats del qual ens indiquen que
existeixen necessitats en relació a les HHSS de l'alumnat i els recursos
perquè el professorat les pugui treballar. Així, proposem un projecte
d'intervenció amb l'objectiu de formar a l'alumnat de primer cicle de la
E.S.O en les HHSS per a la millora, tant a nivell personal com a comunitari
i aconseguir posar en pràctica els coneixements adquirits en tots els
àmbits de la vida.
Autoconeixement, comunicació i resolució de conflictes són tres grans
blocs que formen el projecte. S'aplica al llarg de tot un curs lectiu: primer
trimestre per a la formació docent a l'àrea de les HHSS, segon trimestre
destinat al treball dels tutors amb el seu alumnat en l'hora de tutoria
mitjançant la realització d'activitats cooperatives i tècniques
d'entrenament i tercer trimestre per avaluar el programa per part de tots
els agents implicats. [-]
Descripción
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 17,2012Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess