Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSerra Adsuara, Sergi
dc.date.accessioned2013-12-03T15:06:17Z
dc.date.available2013-12-03T15:06:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationSerra Adsuara, Sergi.Anàlisi pragmaestilística de columnes periodístiques: aplicacions a l’ensenyament secundari.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.711-734ca_CA
dc.identifier.issn1139-5486
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/77006
dc.descriptionDissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)ca_CA
dc.description.abstractDins de l’àmbit de l’ensenyament mitjà, la manera de plantejar els comentaris de text ha estat motiu de constants reflexions des de diferents perspectives teòriques. En aquest treball proposem exposar com la pragmaestilística esdevé una metodologia profitosa a fi d’assolir els objectius d’anàlisi textual en aquest nivell educatiu –especialment en batxillerat. Amb aquesta intenció, hem descrit, a tall d’exemple, un ventall d’elements lingüístics i discursius des de la perspectiva pragmaestilística i, posteriorment, hem aplicat aquesta línia d’anàlisi a un corpus de columnes periodístiques atès que les característiques d’aquest gènere resulten una bona pedra de toc per a comprovar la validesa d’aquesta hipòtesi de treball. En concret, en aquest article presentem una síntesi de la tasca que estem realitzant i, com a mostra, hi incloem un exemple de comentari de columna periodística que s’allunya de la rigidesa de les típiques plantilles d’anàlisi. En aquest aspecte la nostra intenció és palesar que cada text assenyala, a partir de les seues coordenades discursives, un mapa de comentari específic i, consegüentment, l’anàlisi interpretatiu que s’efectue ha de reflectir quins són els components estilístics que hi predominen i quines funcions pragmàtiques hi activen. A banda de la possibilitat de realitzar comentaris complets, no cal oblidar que podem emprar determinades columnes per explicar als alumnes com operen algunes tries lingüístiques dins d’un text.ca_CA
dc.format.extent22 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfFòrum de recerca nº 17,2012ca_CA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectFilosofíaca_CA
dc.subjectPhilosophyca_CA
dc.subjectPhilosophieca_CA
dc.subjectHistoryca_CA
dc.subjectHistoireca_CA
dc.subjectHistoriaca_CA
dc.subjectCiències de la comunicacióca_CA
dc.subjectCommunication Sciencesca_CA
dc.subjectSciences de la Communicationca_CA
dc.subjectCiencias de la comunicaciónca_CA
dc.subjectFilologíaca_CA
dc.subjectPhilologieca_CA
dc.subjectPhilologyca_CA
dc.subjectTraducció i Interpretacióca_CA
dc.subjectTranslation and Interpretationca_CA
dc.subjectTraduction et interprétationca_CA
dc.subjectTraducción e Interpretaciónca_CA
dc.subjectPragmaestilísticaca_CA
dc.subjectColumna periodísticaca_CA
dc.subjectBatxilleratca_CA
dc.subjectAnàlisi textualca_CA
dc.subjectTries estilístiquesca_CA
dc.subjectFuncions pragmàtiquesca_CA
dc.titleAnàlisi pragmaestilística de columnes periodístiques: aplicacions a l’ensenyament secundarica_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/ForumRecerca.2012.17.45
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/