El patrimoni arquitectònic de l’entorn pròxim en l’ensenyament de les Arts Plàstiques. L’arquitectura de Castelló com a recurs didàctic en l’assignatura d’Educació Plàstica i Visual de l’Educació Secundària Obligatòria
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadades
Títol
El patrimoni arquitectònic de l’entorn pròxim en l’ensenyament de les Arts Plàstiques. L’arquitectura de Castelló com a recurs didàctic en l’assignatura d’Educació Plàstica i Visual de l’Educació Secundària ObligatòriaAutoria
Data de publicació
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliogràfica
Rosas Beltran, Lledó. El patrimoni arquitectònic de l’entorn pròxim en l’ensenyament de les Arts Plàstiques. L’arquitectura de Castelló com a recurs didàctic en l’assignatura d’Educació Plàstica i Visual de l’Educació Secundària Obligatòria. Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.321-336Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación | Patrimoni arquitectònic | Educació secundària obligatòria | Educació plàstica i visual | Educació patrimonial | Didàctica del patrimoni | Architectural | Secondary education | Plastic and visual education | Educational equity | Educational heritage | Enseignement secondaire | Plastique et l'éducation visuelle | Équité en éducation | Patrimoine architectural de l'éducation
Resum
El treball que es presenta es basa en un Treball Final de Màster del
Màster de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat,
dins de l’ especialitat d’Arts Plàstiques. L’objectiu principal del treball ... [+]
El treball que es presenta es basa en un Treball Final de Màster del
Màster de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat,
dins de l’ especialitat d’Arts Plàstiques. L’objectiu principal del treball és
incloure el patrimoni arquitectònic de l'entorn pròxim en les
programacions d' educació plàstica i visual de secundària defensant la
necessitat de vincular l'alumnat amb el seu patrimoni, com a part de la
realitat que l'envolta i del seu context social.
La investigació es centra en estudiar la situació de l'ensenyament del
patrimoni arquitectònic en l' educació plàstica i visual. D'una banda es
presenta la informació recollida sobre el tractament d’aquest patrimoni
en els materials didàctics dels quals disposa el professorat d’aquesta àrea.
Bàsicament es mostra una revisió dels llibres de text d' educació plàstica i
del material que podem trobar a la xarxa. De l'altra s’ha analitzat la
relació que experimenta l'alumnat amb els seu entorn arquitectònic
pròxim. Per tal d'assolir aquest objectiu s’ha realitzat una enquesta a un
centenar d'alumnes de secundària sobre el patrimoni arquitectònic de la
seua ciutat, Castelló de la Plana. Els resultats que es presenten donen una
visió aproximada de l'estat en que es troben els seus coneixements
històrics i plàstics, així com dels valors que li assignen a aquest patrimoni.
Així mateix el treball inclou una proposta docent amb materials
didàctics que tracten l'ús del patrimoni arquitectònic local en la
programació de l’aula. Per tal de facilitar la tasca al docent d'educació
plàstica i visual s’han elaborat una sèrie d’activitats que usen el patrimoni
arquitectònic de la ciutat de Castelló com a fil conductor. Amb aquests
recursos es pretén cobrir totes aquelles mancances que s’han detectat en
la fase d'anàlisi. [-]
The work presented is based on the Master Thesis
Master Teacher / Education in Secondary School ,
within the specialty of Plastic Arts . The main objective of the work is
include the architectural environment in ... [+]
The work presented is based on the Master Thesis
Master Teacher / Education in Secondary School ,
within the specialty of Plastic Arts . The main objective of the work is
include the architectural environment in the next
schedules of Plastic and Visual Education Secondary defending
need to link students with their heritage as part of the
surrounding reality and its social context.
The research focuses on studying the situation of teaching
architectural heritage in education and artistic vision. On the one hand
presents the information collected on the treatment of this heritage
in educational materials available to teachers of the area.
Basically it is a review of textbooks education and plastic
material that can be found on the net. The other has been analyzed
relationship with students experiencing their architectural environment
next . To achieve this objective a survey was conducted to
hundred high school students about the architectural heritage
his city, Castellón . The results presented give a
approximate view of the state they are in their knowledge
historical and plastics, as well as the values assigned to these assets .
Also includes a proposal to work with educational materials
didactic try using the local architectural heritage
programming class. To facilitate the task of the teacher education
plastic and visual have developed a series of activities using the equity
Architectural city of Castellón as a thread . with these
resources intended to cover all those shortcomings have been detected in
the analysis phase . [-]
Descripció
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicat a
Fòrum de recerca nº 17,2012Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Elements relacionats
Mostrant elements relacionats per títol, autoria, creador i matèria.
-
La improvisació, el moviment i la creativitat en l'Educació Musical
Allepuz Gallego, Jaime; Górriz Diego, Tamara Universitat Jaume I (2019-06-18)La improvisació, el moviment i la creativitat són elements essencials de l’educació musical. Per aquest motiu, es va a desenvolupar un projecte, durant tres setmanes i sis sessions en un centre públic d’educació primària, ... -
Un món on endinsar-se: (organització de l’espai)
Valls Sánchez, Rosa Universitat Jaume I (2016-06-20)En aquest Treball de Fi de Grau (TFG), de revisió teòrica, es recopila i s’estructura informació de rellevància publicada per diferents institucions, blocs, revistes i autors/autores sobre els objectius que es proposen a ... -
Estudi d'investigació sobre actuacions per a la millora d'intervenció en problemes socials en l'aula d'Infantil i Primària
Roca García, Alejandra Universitat Jaume I (2019-06-19)En aquest Treball Final de Grau s’ha realitzat un estudi d’investigació per a conèixer l’opinió de diferents experts en el camp de l’educació, respecte a la valoració que fan de les diferents tècniques i estratègies ...