“Jo he entrevistat a Hoover”. L’aprenentatge mitjançant la protagonització
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/76327
REVISTESMetadatos
Título
“Jo he entrevistat a Hoover”. L’aprenentatge mitjançant la protagonitzacióAutoría
Fecha de publicación
2012Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
Gumbau Aleixandre, Mònica .“Jo he entrevistat a Hoover”. L’aprenentatge mitjançant la protagonització.Fòrum de recerca, 2012, núm. 17, p.307-320Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Filosofía | Philosophy | Philosophie | History | Histoire | Historia | Ciències de la comunicació | Communication Sciences | Sciences de la Communication | Ciencias de la comunicación | Filología | Philologie | Philology | Traducció i Interpretació | Translation and Interpretation | Traduction et interprétation | Traducción e Interpretación
Resumen
El projecte que es desenvolupa a continuació versa sobre la Unitat
Didàctica “La Gran depressió del 1929”, que està Situada en el tercer bloc
de Primer de Batxillerat. Part del desenvolupament d’aquest projecte ... [+]
El projecte que es desenvolupa a continuació versa sobre la Unitat
Didàctica “La Gran depressió del 1929”, que està Situada en el tercer bloc
de Primer de Batxillerat. Part del desenvolupament d’aquest projecte es
va aplicar en l’estància del pràcticum. L’autora del projecte és llicenciada
en Periodisme i després de fer una anàlisi quantitativa i qualitativa
(aprofitant l’estada en pràctiques) va descobrir que, el més dificultós per
als alumnes alhora d’aprendre les Ciències Socials és el fet d’aprendre
memorísticament i això, minva l’interès per l’assignatura.
Amb els resultats a la mà l’autora del projecte va elaborar un dossier de
premsa, extret de les principals publicacions periodístiques espanyoles
del 1929, es van treballar eixos arxius a l’aula, perquè els alumnes
valoraren que eixos documents són les fonts vives del passat. Es va
demanar el seguiment dels mitjans de comunicació actuals (ja que la crisi
actual té paral·lelisme en la del 1929) i es va motivar perquè foren ells els
que escrigueren la història amb l’elaboració d’un reportatge en present
sobre la fallida de la Borsa de Nova York.
Es fomenta l’aplicació a l’aula l’aprenentatge de la Història amb un
mètode atractiu i dinàmic que s’esdevé aprofitant el bagatge professional
de l’autora. L’ús dels recursos històrics, serveixen de suport a l’alumnat
per sentir i reviure el que passava exactament en eixe període de la
història. El paper de la professora ha aportat valors afegits a l’aula, ja que
també ha ajudat a adquirir altres habilitats fonamentals contemplades en
les competències bàsiques com ara: la concreció en la redacció, la
capacitat de síntesi front la informació, assolir l’habilitat del tractament
de la informació respecte la objectivitat i la subjectivitat i l’elaboració
d’un comentari de text. [-]
The project develops then turns on the unit
Teaching " The Great Depression of 1929 ," which is located in the third block
First High School . Part of the development of this project
applied in the practicum stay ... [+]
The project develops then turns on the unit
Teaching " The Great Depression of 1929 ," which is located in the third block
First High School . Part of the development of this project
applied in the practicum stay . She is a graduate project
Journalism and then make a quantitative and qualitative analysis
( taking advantage of the internship ) found that the most difficult to
students also learn Social Sciences is one of learning
memorísticament However, the decrease in interest in the subject .
With the results in hand the author of the project prepared a dossier
press, extracted from the main Spanish newspaper publications
1929 files were working areas in the classroom for students
axis values that documents are the sources of the past alive . it
request tracking current media (since the crisis
You currently have parallels in 1929 ) and led to them were
write history with the preparation of a report on this
about the collapse of the New York Stock Exchange .
Encourages the application of classroom learning with history
attractive and dynamic method that happens advantage of professional experience
of the author. The use of historical resources , serve as support for students
to feel and relive what happened exactly in this period of
history. The role of the teacher has brought added value to the classroom , as
has also helped others acquire fundamental skills covered in
basic skills such as specifying in writing the
ability to synthesize the information front , the ability to achieve treatment
information regarding the objectivity and subjectivity and the development
a text commentary . [-]
Descripción
Dissetenes Jornades de Foment de la Investigació de la FCHS (Any 2012)
Publicado en
Fòrum de recerca nº 17,2012Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess