Buscar
Mindfulness Based Socio-Emotional Development Activities For the School of Hope
(Universitat Jaume I, 2019-10-25)
This is a project proposal created to promote the socio-emotional
development of the Students of the School of Hope. The School of Hope is a
non-formal education program run by Boat Refugee Foundation in Moria, a
refugee ...
Crowdfunding Campaign to Support the Palestinian Refugees in Lebanon
(Universitat Jaume I, 2019-10-25)
This project-based thesis is formed to shed light on the situation of the Palestinian refugees
residing in Lebanon, more particularly those refugees who live in camps administered and
facilitated by the United Nations ...
El Ejército Nacional y el Desarrollo Local: El caso del Programa Fe en Colombia en los departamentos de Nariño, Cauca y Valle del Cauca
(Universitat Jaume I, 2019-10-24)
El rol del Ejército como parte del Estado es comúnmente estereotipado hacia la
generación de diferentes tipos de violencia. Sin embargo, existen varios modelos en los que su
desempeño puede asociarse al desarrollo local, ...
Globalización, descentralización y conflicto armado. el caso de Colombia 1986-2006
(Universitat Jaume I, 2019-09-25)
Esta investigación sostiene que la construcción de Estado y las
políticas de desarrollo y de descentralización (variables) pueden tener un efecto negativo en
contextos de conflictos armados. Para demostrar lo anterior, ...
Terrorism in India-administered Jammu & Kashmir: An analysis of militancy from a human-centred perspective-
(Universitat Jaume I, 2019-09-25)
The following research argues that identifying the constellation of factors which created the environment for vulnerable youngsters to become militants of the Hizb-ul Mujahideen, could contribute to preventing terrorist ...
Diseño de la evaluación del proyecto “Vozes, música para la inclusión social” de las Orquestas Corelli y Amadeus Beethoven
(Universitat Jaume I, 2019-10-22)
El proyecto de la Fundación Vozes, “música para la inclusión social”, que emula la metodología del
Sistema de Orquestas y Coros del estado de Venezuela, trabaja para la inclusión social de los niños
y adolescentes de los ...
Mentoring manual: a step-by-step guide. How to create a safe space
(Universitat Jaume I, 2019-10-25)
The aim of this paper is to present a teaching guide as a result of the fieldwork within the
community of Huacas and the application of the three phases (inspiration, ideation and
implementation) of the human-centered ...
Alternative Learning in Lebanon: Fostering Youth Empowerment and Peacebuilding through Non-Formal Education
(Universitat Jaume I, 2019-09-24)
Education is not only a fundamental human right but also an important tool to empower youth and
create peaceful societies. In Lebanon the Ministry of Education and Higher Education, together with
UN agencies and NGOs is ...
Propuesta educativa participativa para curriculizar la educación con perspectiva de género en contextos comunitarios. Proyecto piloto en la comunidad rural de Cuarto Pueblo, Ixcán, Quiché, Guatemala.
(Universitat Jaume I, 2019-10-25)
Las instituciones educativas juegan un papel social fundamental como actores de socialización. Por
ello, cuando hablamos de la importancia de educar con perspectiva de género estamos hablando de
rehabilitar espacios vivos ...
Educar en sexualidad, educar en igualdad. Transformando las relaciones sexual para caminar hacia la igualdad de género
(Universitat Jaume I, 2019-09-24)
El sexo forma parte de nuestra vida desde edades tempranas, sin embargo a día de hoy
este todavía sigue siguendo un tema tabú en muchos contextos, entre ellos el educativo. A lo
largo del presente trabajo se explicará ...