Listar TFM: Treballs de Final de Màster por título
-
Tactical planning for Human Resources: Incorporation of teleworking in the export department
Universitat Jaume I (2018-10-22)Teleworking was introduced in 1970 as a new way of organizing work. The rapid development of new communication technologies makes it even easier to incorporate remote work into an organizational structure. Even so, there ... -
Taller de adolescentes en situación de riesgo complementario a la intervención familiar del SEAFI
Universitat Jaume I (2015-10-26)El presente trabajo ha considerado la necesidad de crear un taller específico para adolescentes del SEAFI de Burriana (Castellón) con el objetivo de complementar la intervención familiar que realizan con sus respectivas ... -
Taller de escritura. Propuesta de mejora educativa de la expresión escrita
Universitat Jaume I (2015-07-21)En este trabajo se presenta una propuesta de mejora educativa, basada en el proceso de investigación-acción, orientada a cubrir unos déficits en la expresión escrita mediante la aplicación de una Unidad Didáctica. ... -
Taller psicoeducativo de prevención de la adicción a las redes sociales en un grupo de adolescentes
Universitat Jaume I (2019-07-08)The aim of this study is to learn about adolescents’ patterns and usage frequency of social media and psychoeducate them in risky behaviors associated with a problematic or addictive usage. To this effect, a prevention ... -
Talleres de prevención de la violencia paterno-filial a través de la parentalidad positiva, con padres y madres con hijos/as de 0 a 3 años
Universitat Jaume I (2022-06-27) -
También las mujeres... Creación de recursos didácticos desde una perspectiva de género en las ciencias sociales
Universitat Jaume I (2014-11-24) -
¿Tandem? un juego de preguntas para practicar en pareja la lengua española (B1-B2)
Universitat Jaume I (2017-11-24)El presente Trabajo Final de Máster titulado ¿Tándem? Un juego de preguntas para practicar en pareja la lengua española [B1-B2] se inscribe, según la normativa de los Trabajos de Final de Máster de la Universitat Jaume ... -
El tangram como recurso didáctico en la enseñanza de la aritmética, el álgebra y la geometría
Universitat Jaume I (2018-07-23)En el presente documento, titulado “El Tangram como recurso didáctico en la enseñanza de la Aritmética, Álgebra y Geometría”, expongo mi Trabajo Final de Máster (TFM), del Máster Universitario en Profesor/a de Educación ... -
El tapiz como método de expresión artística. Un proyecto educativo para secundaria
Universitat Jaume I (2023-07-10)A lo largo de la vida hemos acumulado mucha ropa, hemos comprado, heredado o incluso ropa que hemos guardado sin usarla. El tapiz como método de expresión es un trabajo de autoconcepto, de conocer nuestros antecedentes, ... -
Task-based approach teaching in the L2 classroom
Universitat Jaume I (2014-07-01) -
Task-based language teaching: developing pragmatic competence in conversation
Universitat Jaume I (2019)Many studies (O’Keeffe, Clancy, & Adolphs, 2011) have proven it is necessary to develop pragmatic competence to truly learn a language, and that textbooks are insufficient to do it. However, pragmatic competence is ... -
La Taula Periòdica dels Elements, l'aprenem de memòria o pensem en un aprenentatge col.laboratiu?
Universitat Jaume I (2014-07-22)A continuació es presenta un Treball Fi de Màster (TFM) que respon a la modalitat de Millora Educativa de la normativa de TFM de la Universitat Jaume I. El projecte sorgeix amb la intenció d'implementar una millora educativa ... -
TDAH: una propuesta de acción
Universitat Jaume I (2013)According to the DSM -IV- TR , children with attention deficit disorder with Hyperactivity Disorder ( ADHD from now ) manifest an excessive level of activity and of restlessness, decreased ability to remain seated when ... -
El TEA en Atención Temprana: estudio de un caso
Universitat Jaume I (2015-11)El presente estudio de caso describe la realización de un plan de actuación dirigido a un niño con Trastorno del Espectro Autista, desde el ámbito de la Atención Temprana, y los resultados obtenidos tras la intervención. La ... -
Teacher ́s feedback and motivation in the English- as-a-foreign-language classroom
Universitat Jaume I (2017-07-07)The relationship between feedback and motivation has been analyzed in many studies throughout the years. The aim of this paper is to examine research on the impact of teacher´s feedback on student´s motivation in English ... -
Teachers' and students' attitudes towards the use of ICT in the EFL classroom
Universitat Jaume I (2014-11-25)The aim of this Master’s thesis is to have a better understanding of students’ and teachers’ views on the use of ICT in secondary education. It reports quantitative and qualitative findings from a case study conducted ... -
Teachers’ and Learners’ Beliefs about Corrective Feedback and Error Correction in Writing at a Spanish Secondary Education Institution
Universitat Jaume I (2018-10-23)The present study aims to investigate English-as-a-foreign language teachers’ and students’ beliefs and concerns regarding corrective feedback in writing. This paper also includes the teachers’ actual practices of error ... -
Teaching and learning English vocabulary in the Spanish context
Universitat Jaume I (2015-07-21)Although the problem of teaching and learning vocabulary has seen a great development in the past decades, in the contemporary context teaching vocabulary knowledge is still a major challenge in all levels. The goal of ... -
Teaching and learning prepositions. Implementation of In, At and On
Universitat Jaume I (2017-03-15)Teaching prepositions is a difficult but essential point during the English learning process. From this double purpose essay, I have given a perspective to implement an approach to the correct use of the prepositions in, ... -
Teaching and learning vocabulary through role-play activities
Universitat Jaume I (2017-11-24)The purpose of this research is to compare two different ways of learning vocabulary in order to prove whether using role-play strategies is more effective than the traditional methodologies used nowadays in English as a ...