L’estratègia concessiva, un repte en l’ensenyament de l’argumentació
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8016
comunitat-uji-handle3:10234/8623
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
L’estratègia concessiva, un repte en l’ensenyament de l’argumentacióAutoría
Fecha de publicación
2012-07Editor
GraóTipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
http://articles.grao.com/revistas/articles/058-argumentacio-social-i-cientificaVersión
info:eu-repo/semantics/submittedVersionPalabras clave / Materias
Resumen
Concession is defined only very briefly in most of the school textbooks that we examined. Some (very few) include it within a series of logical resources for the analysis and production of argumentative texts in the ... [+]
Concession is defined only very briefly in most of the school textbooks that we examined. Some (very few) include it within a series of logical resources for the analysis and production of argumentative texts in the so-called ‘concessió a l’adversari’ (adversarial concession), although none of the books relate the resource with the way it is to be expressed.
We consider that in teaching how to produce argumentative texts, what we call concessive strategy is an essential linguistic resource and, therefore, our proposal includes an analysis of the concessive structures (traditionally separated from pragmatics) with the aim of teaching how to produce the texts we are dealing with here. To put it simply, the linguistic description (syntactic, in this case) and the pragmatic function of these clauses should merge in one direct application. What are concessive clauses and what are they for? [-]
La concessió només apareix definida sintàcticament en la majoria dels manuals escolars que hem consultat. Alguns (molt pocs) la inclouen en un seguit de recursos lògics per a l’anàlisi i la producció de textos argum ... [+]
La concessió només apareix definida sintàcticament en la majoria dels manuals escolars que hem consultat. Alguns (molt pocs) la inclouen en un seguit de recursos lògics per a l’anàlisi i la producció de textos argumentatius en l’anomenada concessió a l’adversari, tanmateix, cap manual sense excepció relaciona el recurs amb la manera com s’ha d’expressar.
Nosaltres considerem que en l’ensenyament de la producció de textos argumentatius el que anomenem estratègia concessiva és fonamental com a recurs lingüístic i, per tant, la nostra proposta inclou una anàlisi de les estructures concessives (tradicionalment separada de la pragmàtica) dirigida a l’ensenyament de la producció dels textos que ens ocupen. De manera senzilla, que la descripció lingüística (sintàctica, en aquest cas) i la funció pragmàtica d’aquestes oracions conflueixi en una aplicació directa. Què són les oracions concessives i per a què serveixen? [-]
Publicado en
Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, v. 58, Juliol-Setembre 2012Derechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- FIL_Articles [317]