Mostrar el registro sencillo del ítem
La tertulia literaria dialógica de LIJ y la alfabetización digital
dc.contributor.author | Aguilar, Consol | |
dc.coverage.spatial | Barcelona | ca_CA |
dc.date.accessioned | 2013-02-25T10:09:08Z | |
dc.date.available | 2013-02-25T10:09:08Z | |
dc.date.issued | 2012-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/56046 | |
dc.description.abstract | The article tries to share an experience, reaching critical theory and dialogic learning, linking theory and practice in order to match learning and the formation of a critical citizenry. Dialogic reading proposes the creation of intersubjective meaning of the text linking the academic culture and popular culture, understanding of reading as a process of socialization in reading and making sense of the culture to the participants. It also shows how the use of virtual classrooms multiply the possibilities for creating shared knowledge through classroom as a learning community of ownership and giving voice to the experience of students | ca_CA |
dc.format.extent | 13 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | spa | ca_CA |
dc.publisher | Institut de Ciències de l’Educació. Universitat de Barcelona | ca_CA |
dc.relation.isPartOf | Ambròs, A; Perera, J.; Suárez, M. del Mar (eds.). Didàctica de la Llengua i la Literatura. Experiències d’innovació docent a la universitat / Didáctica de la Lengua y la Literatura. Experiencias de innovación docente en la universidad. Barcelona, Universitat de Barcelona (Institut de Ciències de l’Educació), 2012 | |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.source | Ambròs, A; Perera, J.; Suárez, M. del Mar (eds.). Didàctica de la Llengua i la Literatura. Experiències d’innovació docent a la universitat / Didáctica de la Lengua y la Literatura. Experiencias de innovación docente en la universidad. Barcelona, Universitat de Barcelona (Institut de Ciències de l’Educació), 2012 | ca_CA |
dc.subject | dialogic learning | ca_CA |
dc.subject | digital literacy | ca_CA |
dc.subject | dialogic reading | ca_CA |
dc.subject | learning community | ca_CA |
dc.subject | social transformation | ca_CA |
dc.subject.other | Aprenentatge | ca_CA |
dc.subject.other | Pedagogia crítica | ca_CA |
dc.subject.other | Alfabetització digital | ca_CA |
dc.subject.other | Lectura | ca_CA |
dc.subject.other | Comunitat | ca_CA |
dc.subject.other | Canvi social | ca_CA |
dc.title | La tertulia literaria dialógica de LIJ y la alfabetización digital | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_CA |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |