Taller sensorial de llenguatge
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8017
comunitat-uji-handle3:10234/8616
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadatos
Título
Taller sensorial de llenguatgeAutoría
Fecha de publicación
1992-11Editor
GraóISSN
0213-8581Cita bibliográfica
Guix dos, 19. noviembre 92. suplemento Guix 181. pp. 1-18. Incluido en Quaderns digitals.netTipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Resumen
This proposal is aimed at pupils studying the Second Cycle of Compulsory Secondary
Education (14-16 year olds), as well as those studying the subject entitled Didactics
of Catalan at teacher-training colleges. It ... [+]
This proposal is aimed at pupils studying the Second Cycle of Compulsory Secondary
Education (14-16 year olds), as well as those studying the subject entitled Didactics
of Catalan at teacher-training colleges. It is based on the defence of the language as a
living being, as part of an ecosystem that is exposed to contamination and systematic
degradation. As people's relationship with their reality becomes poorer, so does their
thinking and their language (G. Janer, 1982).
Indeed this relationship is so poor that even the senses and the way reality is perceived
are affected by this degradation. The aim of the proposal is to look a little deeper into
this aspect and to work on sensory perception through language.
It must be borne in mind that writing is a process that takes place in time and in which
the writer carries out several recursive operations. Thus, for writing to be an instrument
for producing knowledge, students need to experience the tension that occurs between
something they want to say and the language and communicative situation, which have
their own impositions (Camps, 1990). [-]
Aquesta proposta va adreçada als/les estudiants del Segon Cicle de l'Ensenyament Secundari Obligatori (14-16 anys), així com als de l'assignatura de Didàctica del català de les Escoles de Mestres i està basada en la ... [+]
Aquesta proposta va adreçada als/les estudiants del Segon Cicle de l'Ensenyament Secundari Obligatori (14-16 anys), així com als de l'assignatura de Didàctica del català de les Escoles de Mestres i està basada en la defensa de la llengua com un ésser viu, com a part d'un ecosistema exposat a la contaminació, a la degradació sistemàtica. S'empobreix el pensament de les persones i de la seua llengua al mateix temps que s'empobreix la relació amb la seua realitat (G. Janer, 1982).
Tan empobrida és aquesta relació, que fins i tot els sentits, la forma de percebre la realitat està afectada per la degradació. L'objectiu de la proposta és aprofundir una mica aquest aspecte: treballar la percepció sensorial mitjançant el llenguatge.
Cal recordar que escriure és un procés que es desenvolupa en el temps, a través del qual l'escriptor/a realitza diverses operacions recursives, i que per a què escriure puga ésser un instrument d'elaboració de coneixements és necessari que l'estudiant experimenti la tensió entre alguna cosa que vol dir i el llenguatge i la situació comunicativa que tenen les seues imposicions (Camps, 1990). [-]
Publicado en
Guix dos, 19. noviembre 92. Suplemento Guix 181. Incluido en Quaderns digitals.netDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
- EDU_Articles [500]