Experimentació per ensenyar ciències
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Experimentació per ensenyar ciènciesAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Monferrer Sales, Lidón; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2019-07-12Editor
Universitat Jaume IResumen
En moltes ocasions, resulta complicat fer que els alumnes mostren interès per una assignatura, ja siga per les concepcions prèvies sobre aquesta o per no saber com afrontar el seu treball en l’aula. Per això és important ... [+]
En moltes ocasions, resulta complicat fer que els alumnes mostren interès per una assignatura, ja siga per les concepcions prèvies sobre aquesta o per no saber com afrontar el seu treball en l’aula. Per això és important saber com començar a abordar un tema novedós per a ells.
Degut a l’experiència pròpia, els i les alumnes arriben a l’escola amb idees prèvies sobre les coses i fenòmens que ocorren al seu voltant al llarg de la seua existència i podem aprofitar aquest fet per portar els coneixements al terreny científic. Mitjançant aquestes idees la clau és adaptar els coneixements per tal d’arribar al que es marca com objectiu en cada cas i donar forma i recolzament científic als seus coneixements, per tal de demostrar que tot passa i té una causa que ho justifica. Per fer aquesta demostració és convenient crear experiències visuals i manipulatives en l’aula o laboratori, ja que proporcionen les situacions idònies per fer partícips als nens i nenes i, en conseqüència, ajudar a que estiguin més motivats i aprendre de manera diferent.
Per tal que aquest treball siga més significatiu es fa una proposta didàctica basada precisament en aquests dos factors: d’una banda, començar per les idees prèvies o conèixer el que saben i el que no els alumnes i, a continuació, treballar els conceptes teòrics –de matèria i energia, en aquest cas- a través de diversos experiments. D’aquesta manera s’aconseguirà un treball actiu, participatiu, experimental i motivacional. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess