Com afecta la dislèxia en l’aprenentatge de la multiplicació: dificultats i estratègies per a treballar-la
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Com afecta la dislèxia en l’aprenentatge de la multiplicació: dificultats i estratègies per a treballar-laAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Beltrán Meneu, María José; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2019-06-17Editor
Universitat Jaume IResumen
Cada vegada trobem a les aules alumnes amb més dificultats d’aprenentatge i nosaltres com a
docents cal que sapiguem com podem treballar amb ells per a que el seu aprenentatge siga més
significatiu.
Aquest Treball ... [+]
Cada vegada trobem a les aules alumnes amb més dificultats d’aprenentatge i nosaltres com a
docents cal que sapiguem com podem treballar amb ells per a que el seu aprenentatge siga més
significatiu.
Aquest Treball de Final de Grau és centra en la creació d’una seqüencia didàctica per a treballar
de forma manipulativa la multiplicació amb una alumna de 3r d’Educació Primària que sofreix
dislèxia. S’han buscat estratègies per a reduir les seues dificultats i millorar el seu aprenentatge. A
més, a la Introducció Teòrica s’han estudiat els conceptes de dislèxia i discalcúlia i s’han detectat
aspectes en comú. És per això que mitjançant el test TEDI-MATH s’ha avaluat si l’alumna podia
tindre també discalcúlia.
El treball ha partit d’un pre-test per a observar quines dificultats tenia l’alumna, i una vegada
analitzades hem creat una seqüencia didàctica amb material manipulatiu, atenent a les dificultats
manifestades per l’alumna. Aquesta seqüencia està dissenyada seguint les distintes pautes
d’autors per a treballar la multiplicació amb alumnes. Una vegada realitzada la intervenció hem
realitzat un post-test anàleg al pre-test per a observar les millores de l’alumna. Dels resultats de
pre-test hem pogut observar que l’alumna té algunes de les dificultats descrites en la Introducció
Teòrica del treball quan treballa la multiplicació i que aquestes disminueixen notablement una
vegada realitzada la intervenció. Per aquest motiu concloem que a l’aula i amb alumnes amb
dificultats treballar qualsevol aspecte matemàtic resulta més significatiu realitzar-ho amb materials
didàctics [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess