Mostrar el registro sencillo del ítem
Estudi d'investigació sobre actuacions per a la millora d'intervenció en problemes socials en l'aula d'Infantil i Primària
dc.contributor.author | Roca García, Alejandra | |
dc.contributor.other | Presentación Herrero, María Jesús | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T12:44:21Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T12:44:21Z | |
dc.date.issued | 2019-06-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/184678 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2018/2019 | ca_CA |
dc.description.abstract | En aquest Treball Final de Grau s’ha realitzat un estudi d’investigació per a conèixer l’opinió de diferents experts en el camp de l’educació, respecte a la valoració que fan de les diferents tècniques i estratègies utilitzades per a millorar la conducta dels nens i les nenes amb problemes socials en el context escolar. El plantejament principal d’aquest treball és analitzar en primer lloc, les dades estadístiques, en segon lloc les dades obtingudes dels qüestionaris de manera globalitzada mitjançant l’ajuda de gràfics i a continuació, profunditzar en els resultats que s’han aconseguit tenint en compte els descriptius que fan referència a les característiques de formació dels experts per a la intervenció en problemes socials, és a dir si s’han format o no, i a l’especialitat de docent o alumne. Aquesta informació s’ha recollit mitjançant uns qüestionaris contestats per un total de 86 persones, tots ells experts en el camp de l’educació, com són els mestres i les mestres d’Educació Infantil i Primària i els alumnes i les alumnes de l’últim curs del Grau en Mestre/a d’Educació Infantil i Primària. Gràcies a aquest treball d’investigació podem saber i conèixer l’opinió que tenen els experts en el camp de l’educació respecte a les diferents tècniques i estratègies, i adonar-nos en aquest cas, que creuen que les més adequades i favorables per a millorar la conducta dels nens i nenes amb problemes socials en el context escolar, són les tècniques cognitives específiques, que en general són les que reben per part de tots una valoració molt positiva. Cal destacar, que d’aquestes les millor puntades són les que fan referència a les intervencions per a potenciar l’autoestima i l’entrenament en habilitats socials. Per contra, la tècnica Mindfulness sorprenentment és la que es considera menys efectiva, una dada interessant donat l’impuls que té aquesta en l’actualitat. En conclusió podem extraure que les persones que més puntuació donen a totes les tècniques i estratègies són els que han rebut formació per a la intervenció amb nens i nenes en problemes socials. Per tant, es pot dir que hi ha molta gent que no fa massa ús d’elles dins de l’aula, o no mostren molt d’interès cap a elles per falta de coneixement i informació, i això fa pensar que no són oportunes o un bon recurs. | ca_CA |
dc.description.abstract | In this End-of-Career Project, research has been carried out to ascertain the opinion of different experts in the field of education, with regard to their assessment of the different techniques and strategies used to improve the behavior of children with social problems in the school context. The main focus of this work is to analyse, firstly, the statistical data, secondly, the data obtained from questionnaires in a globalized manner through graphs, and then to delve deeper into the results that have been achieved, taking into account the description referring to the training characteristics of the experts for intervention in social problems, that is, whether or not they have been trained, and to the speciality of teacher or student. This information has been collected through questionnaires answered by a total of 86 persons, all of them experts in the field of educations, such as teachers og Infant and Primary Education and pupils and students of the “Last year of the Bachelor’s Degree in Primary and Preschool Education”. Thanks to this research work, we can know the opinion that experts in the field of education have on the different techniques and strategies, and in this case, carry out those who believe that the most appropriate and favourable for improving the behavior of children with social problems in the school context are the specific cognitive techniques, which in general are those that receive a very positive assessment from everyone. It should be noted that of these points, the best are those that refer to interventions to improve self-esteem and training in social skills. On the contrary, the Mindfulness technique is surprisingly the least effective, an interesting fact given the momentum it currently has. | ca_CA |
dc.format.extent | 26 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | Educació infantil | ca_CA |
dc.subject | educació primària | ca_CA |
dc.subject | problemes socials | ca_CA |
dc.subject | formació | ca_CA |
dc.subject | aula | ca_CA |
dc.subject | experts en el camp de l’educació | ca_CA |
dc.subject | anàlisi | ca_CA |
dc.subject | estudi d’investigació | ca_CA |
dc.subject | tècniques i estratègies | ca_CA |
dc.subject | conducta dels nens/es | ca_CA |
dc.subject | Infant education | ca_CA |
dc.subject | primary education | ca_CA |
dc.subject | social problems | ca_CA |
dc.subject | training | ca_CA |
dc.subject | classroom | ca_CA |
dc.subject | experts in the field of education | ca_CA |
dc.subject | analysis | ca_CA |
dc.subject | research study | ca_CA |
dc.subject | techniques and strategies | ca_CA |
dc.subject | children's behaviour | ca_CA |
dc.title | Estudi d'investigació sobre actuacions per a la millora d'intervenció en problemes socials en l'aula d'Infantil i Primària | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840