El Trencanous com a recurs didàctic en l'àrea de Música en Educació Primària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El Trencanous com a recurs didàctic en l'àrea de Música en Educació PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Porta, Amparo; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2019-06-20Editor
Universitat Jaume IResumen
Actualment, en l'ensenyança encara hi ha matèries que s'imparteixen utilitzant un
mètode tradicional on l'alumne és un ésser passiu i sols es valora el resultat final i la
memorització. En el cas de l'assignatura ... [+]
Actualment, en l'ensenyança encara hi ha matèries que s'imparteixen utilitzant un
mètode tradicional on l'alumne és un ésser passiu i sols es valora el resultat final i la
memorització. En el cas de l'assignatura de música açò també passa i per poder aportar nous
recursos, en aquest treball es proposa una unitat didàctica destinada al conte musical i
aquesta en concret al conte del "Trencanous".
El conte musical aporta un aprenentatge més globalitzador i integral i al ser un recurs
innovador i flexible, motiva a l'alumnat per tenir una actitud més positiva i activa en les
activitats proposades. A més, facilita l'aprenentatge interdisciplinari perquè permet treballar
continguts d'altres matèries com la lectura, la dramatització, l'escriptora, la resolució de
problemes, valors com el cooperativisme, ...
Perquè, no siga un recurs utòpic, s'ha posat en marxa la unitat didàctica en un centre
d'educació primària i concretament en el nivell de tercer. Les conclusions que s'han extret
d'aquest projecte han estat molt positives, ja que, s'han complit tots els objectius proposats. [-]
Currently, in teaching there are still subjects that are taught using a traditional method
where the student is a passive being and only the final result and memorization are valued. In
the case of the subject of ... [+]
Currently, in teaching there are still subjects that are taught using a traditional method
where the student is a passive being and only the final result and memorization are valued. In
the case of the subject of music this also happens and in order to be able to contribute new
resources, in this work a didactic unit destined to the musical tale is proposed and this in
particular to the story of "Nutcracker".
The musical story contributes to a more globalizing and integral learning and in addition
to being an innovative and flexible resource, motivates the students to have a more positive
and active attitude in the activities proposed. In addition, it facilitates the interdisciplinary
learning because it allows to work contents of other subjects like the reading, the
dramatization, the writing, the resolution of problems, values like cooperativism, ...
For that, it is not an utopian resource, the didactic unit has been set up in a primary
education center and specifically in the third level. The conclusions that have been drawn from
this project have been very positive, since all of the proposed objectives have been met. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | conte musical | interdisciplinar | Trencanous | aprenentage integral | Educació Musical | Educació Primària | menció de Música | musical tale | Nutcracker | integral learning | musical education | Primary Education | music mention
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Elite Musicians: More Than a Physical Training
Vernia Carrasco, Ana M. Centro de Estudios e Investigaciones para el Desarrollo Docente CENID A.C. (2021)Musical activity can generate various responses, depending on whether the one listening to music is a musician or not. Recent studies p roved that brain activity is higher in an active musician, ... -
Creación y co-creación musical: ¿Quién es quién en las músicas de masas?
Faure-Carvallo, Adrien; Polo Pujadas, Magda; gustems, josep Publicacions de la Universitat Jaume I (2021)Los avances tecnológicos de las últimas décadas han transformado las músicas populares-urbanas a casi todos sus niveles. Los cambios experimentados desde la grabación hasta la distribución musical e, incluso, en los hábitos ... -
Guía mágica de un concierto
Porta, Amparo Generalitat Valenciana, Conselleria de Cultura, Educació i Ciència (1991)Este libro recoge las impresiones y las vivencias comunicadas por los niños que participaron en una audición activa.