Com millorar la motivació de l'alumnat des de la perspectiva del professorat?
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Com millorar la motivació de l'alumnat des de la perspectiva del professorat?Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Doménech Betoret, Fernando; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2019-06-19Editor
Universitat Jaume IResumen
Aquest treball versa sobre un problema que està ben present a les nostres aules. Es tracta
de la motivació, i de com afecta a l’alumnat dels últims anys de Primària que deixa enrere la
infantesa per entrar en un ... [+]
Aquest treball versa sobre un problema que està ben present a les nostres aules. Es tracta
de la motivació, i de com afecta a l’alumnat dels últims anys de Primària que deixa enrere la
infantesa per entrar en un període ple de pors, incerteses, dubtes… com és la
preadolescència. Aquesta etapa afecta de manera significativa al seu procés d’aprenentatge
mitjançant la motivació. Aleshores sorgeix la pregunta que vertebra aquest treball: què pot
fer el docent per a encarar aquesta problemàtica? I a partir d’ací es plantegen els objectius
que persegueix aquest treball.
Front a aquesta pregunta s’inicia un procés d’investigació basat en els estudis del professor
Doménech-Betoret i el seu Model de Qualitat de Situació Educativa (MOCSE), en què
s’analitza com en funció dels recolzaments i barreres que tinga el docent a l’hora d’afrontar
les problemàtiques de la seua aula, es crearan unes expectatives d’èxit o de fracàs, que
repercutiran en la seva acció docent final.
Per tant es va procedir a passar un qüestionari a 21 docents d’escoles públiques de la
Comunitat Valenciana per a que respongueren preguntes sobre la motivació. Una vegada
recollits tots els qüestionaris, es va fer una matriu de dades i es van codificar per a poder
analitzar els resultats posteriorment mitjançant el programa estadístic IBM Statistics.
Més tard es van analitzar les dades que tenien que veure amb els objectius inicials i es va
procedir a analitzar els resultats i treure conclusions significatives.
A partir d’aquest anàlisi de resultats, s’han pogut plantejar possibles solucions a les
problemàtiques trobades, i les implicacions educatives per part dels docents de cara a
millorar la motivació dels seus alumnes ara estan molt més clarificades.
En conclusió, es pot afirmar que, a partir d’aquest treball, s’ha indagat sobre una
problemàtica, s’ha recollit informació dels professionals sobre aquesta, s’han analitzat els
factors que afecten a aquest problema, i s’ha traçat un full de ruta per tal de solucionar
aquesta situació. [-]
This paper deals with a problem that is well present in our classrooms. It is about motivation,
and how it affects the students of the last years of Primary school that leaves childhood to
enter a period full of ... [+]
This paper deals with a problem that is well present in our classrooms. It is about motivation,
and how it affects the students of the last years of Primary school that leaves childhood to
enter a period full of fears, uncertainties, doubts ... how is pre-adolescence. This stage
significantly affects the learning process through motivation. Then the question arises that
surrounds this work: what can the teacher do to address this problem? And from here the
objectives pursued by this work are raised.
Facing this question, a research process based on the studies of Professor
Doménech-Betoret and its Model of Educational Situation Quality (MOCSE) is initiated, in
which it is analyzed as a function of the supports and barriers that the teacher has when
confronting the problems of their classroom, expectations of success or failure will be
created, which will have an impact on their final teaching activity.
So a questionnaire was sent to 21 teachers of public schools in the Valencian Community to
answer questions about motivation. Once all the questionnaires were collected, a data
matrix was made and coded to be able to analyze the results later through the statistical
program IBM Statistics.
Later, the data that had to do with the initial objectives was analyzed and the results were
analyzed and significant conclusions were made.
Based on this analysis of results, possible solutions to the problems encountered have been
raised, and the educational implications of teachers in order to improve the motivation of
their students are now much more clarified.
In conclusion, one can say that, based on this work, a question has been asked about a
problem, information about the professionals has been collected about it, the factors that
affect this problem have been analyzed, and it has been drawn up A roadmap to solve this
situation. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | motivació | recolzaments i barreres | actituds docents | propostes de millora | motivation | supports and barriers | teaching attitudes | suggestions for improvement
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2018/2019
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: