Programació didàctica de Física i Química per a la 3ª avaluació de 4t d'ESO (IES Jaume I)
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Programació didàctica de Física i Química per a la 3ª avaluació de 4t d'ESO (IES Jaume I)Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Aguilella-Arzo, Marcel; Universitat Jaume I. Departament de FísicaFecha de publicación
2019-06-20Editor
Universitat Jaume IResumen
En el següent treball es presenta una programació didàctica dels blocs 2
(La matèria) i 3 (Els canvis) de l’assignatura de Física i Química, centrada en
un grup de 4t d’ESO del centre IES Jaume I de Borriana (Cast ... [+]
En el següent treball es presenta una programació didàctica dels blocs 2
(La matèria) i 3 (Els canvis) de l’assignatura de Física i Química, centrada en
un grup de 4t d’ESO del centre IES Jaume I de Borriana (Castelló). El grup de
classe presenta gran multiculturalitat a causa de la presència d’un gran nombre
de nacionalitats diferents a la ciutat. Tanmateix, aquest fet no suposa
problemes a l’aula, és més, es tracta d’un bona oportunitat per aprendre.
Tot el treball es focalitza en la normativa vigent, tant en l’àmbit nacional
com autonòmic. Per tant, tots els objectius, criteris d’avaluació i estàndards
d’aprenentatge presentats concorden amb les principals lleis d’educació
espanyoles. A més a més, s’inclouen els Objectius de Desenvolupament
Sostenible.
La programació didàctica presentada es basa en una metodologia activa
que combina la participació activa de l’alumnat i el treball cooperatiu amb
l’exposició d’idees. D’altra banda, també es segueix un enfocament TILC per
treballar el valencià, el castellà i també l’anglès a l’aula. Les noves tecnologies
també tenen un paper important.
Totes les unitats didàctiques presentades formen part de l’assignatura de
Física i Química. En total es treballen sis unitats didàctiques relacionades amb
els continguts químics de l’assignatura. A banda de les activitats presentades
en les unitats didàctiques, també es plantegen altres per reforçar i/o ampliar els
continguts així com també motivar l’alumnat. Pel que fa a l’avaluació, les proves
escrites, la correcció i l’adequació de treballs i exercicis i l’avaluació de la
participació activa són els principals factors puntuables.
Finalment, s’inclou una breu valoració personal relacionada amb aquest
treball i l’experiència personal. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP119. Curs: 2018/2019.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: