• openAccess   Versos para Felipe V: teatro y propaganda borbónica en Peñíscola durante la Guerra de Sucesión Española 

      Hernández Ruano, Javier Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      El trabajo analiza la obra de teatro que lleva por título Comedia famosa en que se representa el asedio y bloqueo de Peñíscola, que versa sobre el cerco a esa fortaleza durante la Guerra de Sucesión Española. Como ocurre ...
    • openAccess   Ensenyar i aprendre. La formació professional a través dels contractes d’afermament dels segles XIV i XV al Maestrat i Els Ports de Morella (Castelló) 

      APARICI MARTI, JOAQUIN; Rabassa Vaquer, Carles Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      Més enllà de l’ensenyament i aprenentatge literari, de saber escriure, llegir o comptar, bona part dels joves que hi van viure durant el període medieval accediren al món de l’educació des d’una altra vessant. Aprendre un ...
    • openAccess   Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana 

      APARICI MARTI, JOAQUIN Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      L’educació és un tema molt complex i amb molts matisos. Si ho és en l’actualitat, no cal dubtar de com devia ser durant l’edat mitjana. A grans trets podem indicar que, històricament, l’educació respon al context social, ...
    • openAccess   Número Completo 

      Autors varis Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
    • openAccess   Ensenyar l’art de mercaderia medieval 

      Cuadrada, Coral Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      L’article tracta, com el seu títol indica, de l’aprenentatge dels joves mercaders a l’edat mitjana. Es descriu el canvi d’actitud vers els comerciants i el fet dels negocis, des d’un inicial recel a esdevenir un model cívic ...
    • openAccess   El sistema escolar en la ciudad de Valencia en el siglo XV 

      Cruselles Gómez, José María Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      En la Valencia de finales de la Edad Media existió una reducida inserción de la enseñanza de las letras en el mundo del aprendizaje doméstico. Para las familias acomodadas, la escuela de gramática era la prolongación de ...
    • openAccess   La construcción histórica de los conceptos de “preso político” y “preso social” en la España contemporánea 

      Oliver Olmo, Pedro; Lorenzo Rubio, César Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      Los conceptos de “preso político” y “preso social” no están regulados por el derecho, ni ahora, ni en el pasado. Más que de categorías jurídicas, se trata de elaboraciones históricas en oposición a la figura del “preso ...
    • openAccess   Sobre l’Estudi General de Lleida a l’Edat Mitjana: algunes qüestions 

      Busqueta, Joan J. Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      Imatge contextualitzada de l’Estudi General de Lleida a través d’elements que van més enllà de la pròpia activitat docent, com la seua capacitat d’atracció de pobladors, l’activitat econòmica i fnancera que se’n deriva, ...
    • openAccess   The transmission and reception of the De Institutione Clericorum 

      Sánchez Prieto, Ana Belén Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      Rabanus Maurus, known as primus praeceptor Germania, composed his De institutione clericorum in AD 819. Although in modern literature is mentioned as a sort of Liberal Arts encyclopedia, the truth is that it is rather a ...