Show simple item record

dc.contributor.authorLópez-Cantos, Francisco
dc.date.accessioned2019-04-12T06:58:07Z
dc.date.available2019-04-12T06:58:07Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationLÓPEZ-CANTOS, Francisco. Del rigor a la retórica emocional. Comunicación y discurso educativo TEDTalk para el aula. Comunicación y Hombre, 2019, no 15, p. 39-53ca_CA
dc.identifier.issn1885-365X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/182308
dc.description.abstractThis paper analyzes TEDTalks discursive strategies using content analysis as a research methodology. Our analysis concludes that the contents of the educational TEDTalks have little real usefulness for their application in classrooms beyond providing some annotations already known by teachers and present among contemporary teaching-learning proposals, and better avoid the panacea of simple solutionism to complex educational issues and the particular MIT ideology that is promoted in this type of discourses.ca_CA
dc.description.abstractEn el presente trabajo se analizan las estrategias discursivas que se utilizan en las TEDTalks utilizando el análisis de contenido como metodología de investigación. Nuestro análisis concluye que los contenidos de las TEDTalks educativas tienen escasa utilidad real para su aplicación en las aulas más allá de aportar algunas anotaciones, por otro lado ya conocidas por los docentes y presentes entre las propuestas de enseñanza-aprendizaje contemporáneas, y mejor evitar la panacea del solucionismo simple a cuestiones educativas complejas y la particular ideología MIT que se promueve en este tipo de discursos.ca_CA
dc.format.extent15 p.ca_CA
dc.language.isospaca_CA
dc.publisherUniversidad Francisco de Vitoriaca_CA
dc.relation.isPartOfComunicación y Hombre, 2019, no 15ca_CA
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectTEDca_CA
dc.subjectestrategias de enseñanzaca_CA
dc.subjectanálisis del discursoca_CA
dc.subjectinnovación educativaca_CA
dc.subjectcompetencias comunicativasca_CA
dc.subjectempoderamientoca_CA
dc.subjectplataforma digitalca_CA
dc.subjectcultura digitalca_CA
dc.subjectteaching strategiesca_CA
dc.subjectdiscourse analysisca_CA
dc.subjecteducational innovationca_CA
dc.subjectcommunication skillsca_CA
dc.subjectempowermentca_CA
dc.subjectdigital platformca_CA
dc.subjectdigital cultureca_CA
dc.titleDel rigor a la retórica emocional. Comunicación y discurso educativo TEDTalk para el aulaca_CA
dc.title.alternativeFrom rigor to emotional rhetoric. Communication and educational TEDTalk discourse for theca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32466/eufv-cyh.2019.15.460.39-53
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttps://portalderevistas.ufv.es/comunicacionyhombre/article/view/460ca_CA
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_CA


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional