La didàctica de l'ortografía: un repte per als docents
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La didàctica de l'ortografía: un repte per als docentsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
González Darder, Francisco Javier; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2015Editor
Universitat Jaume IResumen
En aquest treball final de grau es pretén analitzar, des d'un punt de vista teòric, les
diferents metodologies que s'utilitzen per a l'ensenyament de l'ortografia i quines són les possibles
solucions per a millorar ... [+]
En aquest treball final de grau es pretén analitzar, des d'un punt de vista teòric, les
diferents metodologies que s'utilitzen per a l'ensenyament de l'ortografia i quines són les possibles
solucions per a millorar el rendiment de l’alumnat.
Durant tota l’etapa educativa, l’ortografia ocupa un lloc important per als docents. Tot i això,
els estudiants cometen un alt nombre d’errades ortogràfiques que els acompanyen al llarg de tota
la seua vida. La manera amb la qual s’ensenya ortografia ha de proporcionar a l’alumne una
sensació motivadora i d’utilitat. L'ensenyament que es fa a algunes escoles on es creu que per fer
una còpia de les errades comeses, per exemple en un dictat, l'alumne ja sabrà escriure les
paraules correctament és defectuós. Açò provoca a l'alumne una desmotivació que acaba per fer
que només sàpiga escriure de forma correcta les paraules que més utilitza i acabi sense tindre
una bona ortografia.
Un altre factor que s’estudiarà en aquest document, és la repercussió que té la tecnologia
en l’ortografia. En un món on les noves tecnologies estan a l'abast de tothom i ens ajuden en
quasi totes les tasques del dia a dia, és necessari fer un incís pel que respecta a l'ensenyament
ortogràfic. Els ordinadors ens ajuden a escriure correctament, però aquesta ajuda ens pot
perjudicar a l’hora de transcriure un text a un full si no tenim la certesa de que estem escrivint bé
cadascuna de les paraules. Les tecnologies de missatgeria instantània també fan que s’acabi
escrivint amb abreviacions o amb un llenguatge inapropiat, les quals coses poden acabar
interferint amb l’escriptura de documents formals.
Un altre aspecte que es tractarà en aquest treball final de grau serà l'avaluació de
l'ortografia i l’anàlisi sobre quines activitats són les més adequades per a que els alumnes acabin
la primària amb un bon nivell ortogràfic. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2014/2015
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: