Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorCarbó, Ferran
dc.date.accessioned2019-01-22T12:36:37Z
dc.date.available2019-01-22T12:36:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationCARBÓ, Ferran. Paul Cézanne en l’inici literari de Joan Vinyoli. Cultura, Lenguaje y Representación/Culture, Language and Representation, 2018, vol. 20, p. 39-50ca_CA
dc.identifier.issn1697-7750
dc.identifier.issn2340-4981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/179963
dc.description.abstractA partir de la revisió de la influència literària de Rilke en l’inici poètic de Joan Vinyoli, aquest treball aprofundeix en l’interès que el poeta txec li va traslladar per la pintura de Cézanne i per la seua doctrina de la composició artística. L’aprofundiment d’aquesta relació interdiscursiva entre pintura i poesia s’exemplifica en la hipertextualitat que hi ha en dos poemes primerencs de Vinyoli, provinents dels seus dos primers poemaris, basats cadascun en dos quadres del pintor francès i elaborats des de la transformació seriosa o transposició en paraules.ca_CA
dc.description.abstractStarting with a review of Rilke’s literary influence on the early poetic writings of JoanVinyoli, this paper goes on to delve more deeply into how the Czech poet shared with Vinyoli his interest in Cézanne’s paintings and in the French artist’s doctrine of artístic composition. The interdisciplinary relationship between painting and poetry can be deeply appreciated in the hypertextuality between two early poems by Vinyoli, one from each of his first two books, both poems based on paintings by the French artist and both featuring greatly transformed or transposed words.ca_CA
dc.description.sponsorShipAquest treball s’ha beneficiat de l’ajuda del projecte d’investigació del Ministerio de Economía y Competitividad FFI2017-86542-P, titulat La literatura de segundo grado: las relaciones hipertextuales en la literatura catalana desde el «Modernisme» hasta 1939. Hi ha més informació sobre l’activitat del grup investigador, així com una base de dades sobre estudis d’ironia, que inclou estudis sobre relacions hipertextuals iròniques, en http://www.uv.es/ironialitcat/ca_CA
dc.format.extent12 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherPublicacions de la Universitat Jaume Ica_CA
dc.relation.isPartOfCultura, Lenguaje y Representación, 2018, vol. 20ca_CA
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectCézanneca_CA
dc.subjectVinyolica_CA
dc.subjectquadresca_CA
dc.subjectpoemesca_CA
dc.subjectpaintingsca_CA
dc.subjectpoemsca_CA
dc.titlePaul Cézanne en l’inici literari de Joan Vinyolica_CA
dc.title.alternativePaul Cézanne in the early works of Joan Vinyolica_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_CA
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.6035/clr.2018.20.3
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_CA
dc.relation.publisherVersionhttp://www.e-revistes.uji.es/index.php/clr/article/view/3630ca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Attribution-ShareAlike 4.0 International
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-ShareAlike 4.0 International