Estudi de l'escola rural de l'àrea del Penyagolosa a través de les històries de vida
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Estudi de l'escola rural de l'àrea del Penyagolosa a través de les històries de vidaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Cantos Aldaz, Francisco Javier; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
En el present treball de final de grau es pretén aportar una síntesi i reflexió sobre l’escola rural a
escala nacional, les seues característiques, tipus, organització i les seues llums i ombres. A més a
més, es ... [+]
En el present treball de final de grau es pretén aportar una síntesi i reflexió sobre l’escola rural a
escala nacional, les seues característiques, tipus, organització i les seues llums i ombres. A més a
més, es tracta la seua transformació al llarg de les dècades en l’àmbit històric, els moments pels
quals ha passat i la influència de les lleis educatives sobre aquests tipus d’escoles. Altrament, també
s’analitza el context social i cultural en el qual es troben, el context rural, i alguns dels canvis que
s’han esdevingut en aquest, amb uns elements bastant característics en gran part de la geografia
espanyola.
Per l’altra banda, mitjançant la metodologia d’investigació de les històries de vida, també es tracta
la situació de l’escola rural d’una zona més concreta, com és el cas d’aquesta en les poblacions
situades a les faldes del Gegant de Pedra, la muntanya insígnia de la Comunitat Valenciana. Una
revisió de la seua transformació des de la dècada dels 70 fins a l’actualitat, transcorrent pels seus
canvis a l’àmbit de les infraestructures, recursos materials i humans, en les metodologies emprades
i en les lleis educatives que l’han afectat. A més a més, també s’identifiquen els avantatges i
inconvenients i la seua perspectiva de futur en la zona estudiada. [-]
The aim of this dissertation is to provide a synthesis and to reflect about rural schools in Spain: their
features, the existing types of schools, their organisation and their positive and negative aspects.
Moreover, ... [+]
The aim of this dissertation is to provide a synthesis and to reflect about rural schools in Spain: their
features, the existing types of schools, their organisation and their positive and negative aspects.
Moreover, we will examine the transformations that such schools have undergone throughout
history, as well as the various historical moments they have been through and the influence that
education laws have had on them. In addition, we will examine their social and cultural background
and its changes, as well as the characteristic elements of such areas in most of the country.
On the other hand, the investigation, which has been conducted using the life histories methodology,
will focus on the situation of rural schools in a specific area: the villages located at the foot of
Penyagolosa, one of the most important mountains in the Valencian Community. We will review its
transformation during the period from the seventies until the present time as well as the changes in
its infraestructure, material and human resources, the methodologies used and the education laws
that have had an impact on it. Furthermore, its advantages and disadvantages will be displayed,
together with its future prospects in the study area. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: