This website uses its own as well as third-party cookies to enhance your browsing experience and provide you with a better service. By continuing to browse this website, we understand that you agree to the Universitat Jaume I cookie policy.  More information
Close

Repositori Universitat Jaume I

    • valencià
    • español
    • english
  • english 
    • valencià
    • español
    • english
  • Login
View Item 
  •   Repositori UJI
  • UJI: Trabajos académicos
  • TFM: Treballs de Final de Màster
  • TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
  • View Item
  •   Repositori UJI
  • UJI: Trabajos académicos
  • TFM: Treballs de Final de Màster
  • TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La sintaxis en Gramàtica Pedagògica

Thumbnail
View/Open
TFM_2018_ElHadraouiAaddi_Sanae.pdf (3.709Mb)
Impact
Google Scholar Scholar | Other documents of the author: El Hadraoui Aaddi, SanaeMicrosoft Academico
Share
Show METS | MarcXML
Export to
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record

comunitat-uji-handle:10234/158176

comunitat-uji-handle2:10234/71345

comunitat-uji-handle3:10234/92228

TFG-TFM

This resource is restricted

Metadata

Title
La sintaxis en Gramàtica Pedagògica
Author (s)
El Hadraoui Aaddi, Sanae
Tutor/Supervisor; University.Department
Velando Casanova, Mónica; Universitat Jaume I. Departament de Filologia i Cultures Europees.
Date
2018-07-16
URI
http://hdl.handle.net/10234/179581
Publisher
Universitat Jaume I
Abstract
The focus of the teaching of the language since its inception has focused on grammar, so that the domain of the first is associated with that of the second. Grammar is not an isolated teaching object, but it complements ... [+]
The focus of the teaching of the language since its inception has focused on grammar, so that the domain of the first is associated with that of the second. Grammar is not an isolated teaching object, but it complements the language to achieve its maximum potential. It is well known and demonstrated that grammar contributes to the improvement of communicative competence. Likewise, the syntax, unlike the other grammatical subdisciplines, is considered as the part of the grammar that offers the greatest contribution to the development of this competence. This consideration puts the syntax in a critical state due to the theoretical complexity and its rejected practice. Many are the errors that the syntactic instruction has been dragging since its implementation in the classroom, errors that entail a high percentage of grammatical failure, which, consequently, causes a situation of rejection of the students, and the teacher indignation. The worst grammatical results of the students increasingly aggravate the situation of syntax in the classroom creating a problem that needs to be solved. This research problem is answered through the implementation of surveys to defend the need for a new grammar for students. These questionnaires effectively support this need and lead the future teachers of the Spanish language area to question the methodology used in the classrooms and to focus their study in a pedagogical grammar. [-]
 
Los focos de la enseñanza de la lengua desde sus inicios se han centrado en la gramática, de tal manera que el dominio de la primera se asocia con el de la segunda. La gramática no es un objeto de enseñanza aislado, ... [+]
Los focos de la enseñanza de la lengua desde sus inicios se han centrado en la gramática, de tal manera que el dominio de la primera se asocia con el de la segunda. La gramática no es un objeto de enseñanza aislado, sino que complementa a la lengua para lograr su máximo potencial. Es bien sabido y demostrado que la gramática contribuye a la mejora de la competencia comunicativa. Así mismo, la sintaxis, a diferencia de las demás subdisciplinas gramaticales, se considera como la parte de la gramática que mayor aportación ofrece al desarrollo de dicha competencia. Esta consideración pone a la sintaxis en un estado crítico debido a su complejidad teórica y su rechazada práctica. Muchos son los errores que la instrucción sintáctica lleva arrastrando desde su implantación en las aulas. Errores que conllevan un alto porcentaje de fracaso gramatical, que, por consiguiente, provoca una situación de rechazo por parte del alumnado y de indignación docente. Los pésimos resultados gramaticales de los alumnos agravan cada vez más la situación de la sintaxis de las aulas creando un problema que urge resolver. Este problema de investigación se responde mediante la puesta en práctica de encuestas con el fin de defender la necesidad de una nueva gramática para el alumnado. Estos cuestionarios efectivamente avalan dicha necesidad y conllevan al futuro profesorado del área de lengua castellana a cuestionar la metodología empleada en las aulas y a enfocar su estudio en una gramática pedagógica. [-]
 
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Syntax | Pedagogical grammar | Students | Rejection | Survey | Sintaxis | Gramática pedagógica | Alumnado | Rechazo | Encuesta
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP429. Curs: 2017/2018.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Rights
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
This item appears in the folowing collection(s)
  • TFM: Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [809]

entitlement


Our content is published in:

HispanaEuropeanaRePEc: Research Papers in EconomicsTesis Doctorals en XarxaGoogle ScholarRecolectaOpenDOARRevistes Catalanes d'Accés ObertOpenAIREMaterials Docents en Xarxa

Ministerio This project has received a grant from the Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas of the Spanish Ministry of Culture.
DSpace
Metadata subject to:Public Domain | Information and queries:biblioteca@uji.es | Security and privacy center | Legal Advice
Universitat Jaume I - Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Spain - Phone: +34 964 72 87 61 Fax: +34 964 72 87 78
 

 

Repositori UJIAbout Repositori UJIHelpContact us

NewsFacebookBlogTwitterSlideSharePinterest

Browse

All of Repositori UJICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesKeywordsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesKeywords

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Tweets por BibliotecaUJI

Our content is published in:

HispanaEuropeanaRePEc: Research Papers in EconomicsTesis Doctorals en XarxaGoogle ScholarRecolectaOpenDOARRevistes Catalanes d'Accés ObertOpenAIREMaterials Docents en Xarxa

Ministerio This project has received a grant from the Dirección General del Libro, Archivos y Bibliotecas of the Spanish Ministry of Culture.
DSpace
Metadata subject to:Public Domain | Information and queries:biblioteca@uji.es | Security and privacy center | Legal Advice
Universitat Jaume I - Av. de Vicent Sos Baynat, s/n 12071 Castelló de la Plana, Spain - Phone: +34 964 72 87 61 Fax: +34 964 72 87 78