Mostrar el registro sencillo del ítem
El conte infantil com a recurs per aproximar el mètode científic als nens
dc.contributor.author | Juan Tena, Eva | |
dc.contributor.other | Díaz Oltra, Santiago | |
dc.contributor.other | Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques | |
dc.date.accessioned | 2018-12-18T13:28:57Z | |
dc.date.available | 2018-12-18T13:28:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10234/178221 | |
dc.description | Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018 | ca_CA |
dc.description.abstract | El present TFG té com a finalitat introduir el mètode científic en Educació infantil, utilitzant una metodologia per indagació, en la qual intervé l’enfocament constructivista de Piaget, per ajudar als xiquets a desenvolupar el pensament crític i que tinguen curiositat per aprendre. Es persegueix mostrar la importància de crear les bases d’un pensament científic en les primeres edats escolars, mitjançant l’existència de diferents mètodes d’ensenyament que permeten fer arribar coneixements de les ciències en aquestes edats d’una forma dinàmica i sobretot manipulativa. Es pretén que els nens d’aquestes edats vagen apropant-se als conceptes científics amb interès, curiositat i siguen ells mateixos els precursors d’aquests coneixements: descobrint, manipulant, observant, etc. El treball s’ha enfocat a través del conte, element significatiu i quotidià per als xiquets. En aquest apareixen temes científics i utilitzant una metodologia que potencie la indagació, la motivació i la cerca de respostes als interrogants infantils sobre les ciències, es propicia un aprenentatge més complet, on l’alumne cerca respostes, de forma activa i motivada a les seues preguntes sobre les ciències com a forma d’interpretar el món que els envolta. Un aprenentatge per descobriment que aprofite els interessos dels nens. Per poder assolir l’objectiu d’apropar el mètode científic als nens s’ha dut a terme una proposta didàctica basada en una sèrie d’experiments relacionats amb els conceptes del conte. La proposta didàctica s’ha realitzat a l’aula d’infantil de tres anys del col·legi públic Avel·lí Corma de Moncofa, poble del sud de Castelló. En base als resultats obtinguts és pot apreciar el gran interès i el grau de motivació que els nens han mostrat per aprendre les ciències. | ca_CA |
dc.format.extent | 31 p. | ca_CA |
dc.format.mimetype | application/pdf | ca_CA |
dc.language.iso | cat | ca_CA |
dc.publisher | Universitat Jaume I | ca_CA |
dc.rights.uri | http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/ | * |
dc.subject | Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | ca_CA |
dc.subject | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | ca_CA |
dc.subject | Bachelor's Degree in Preschool Education | ca_CA |
dc.subject | ciències experimentals | ca_CA |
dc.subject | mètode científic | ca_CA |
dc.subject | indagació | ca_CA |
dc.subject | conte | ca_CA |
dc.title | El conte infantil com a recurs per aproximar el mètode científic als nens | ca_CA |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_CA |
dc.educationLevel | Estudios de Grado | ca_CA |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | ca_CA |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil [1149]
MI1040; MI1840