Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorJuan Tena, Eva
dc.contributor.otherDíaz Oltra, Santiago
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques
dc.date.accessioned2018-12-18T13:28:57Z
dc.date.available2018-12-18T13:28:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/178221
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018ca_CA
dc.description.abstractEl present TFG té com a finalitat introduir el mètode científic en Educació infantil, utilitzant una metodologia per indagació, en la qual intervé l’enfocament constructivista de Piaget, per ajudar als xiquets a desenvolupar el pensament crític i que tinguen curiositat per aprendre. Es persegueix mostrar la importància de crear les bases d’un pensament científic en les primeres edats escolars, mitjançant l’existència de diferents mètodes d’ensenyament que permeten fer arribar coneixements de les ciències en aquestes edats d’una forma dinàmica i sobretot manipulativa. Es pretén que els nens d’aquestes edats vagen apropant-se als conceptes científics amb interès, curiositat i siguen ells mateixos els precursors d’aquests coneixements: descobrint, manipulant, observant, etc. El treball s’ha enfocat a través del conte, element significatiu i quotidià per als xiquets. En aquest apareixen temes científics i utilitzant una metodologia que potencie la indagació, la motivació i la cerca de respostes als interrogants infantils sobre les ciències, es propicia un aprenentatge més complet, on l’alumne cerca respostes, de forma activa i motivada a les seues preguntes sobre les ciències com a forma d’interpretar el món que els envolta. Un aprenentatge per descobriment que aprofite els interessos dels nens. Per poder assolir l’objectiu d’apropar el mètode científic als nens s’ha dut a terme una proposta didàctica basada en una sèrie d’experiments relacionats amb els conceptes del conte. La proposta didàctica s’ha realitzat a l’aula d’infantil de tres anys del col·legi públic Avel·lí Corma de Moncofa, poble del sud de Castelló. En base als resultats obtinguts és pot apreciar el gran interès i el grau de motivació que els nens han mostrat per aprendre les ciències.ca_CA
dc.format.extent31 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectciències experimentalsca_CA
dc.subjectmètode científicca_CA
dc.subjectindagacióca_CA
dc.subjectconteca_CA
dc.titleEl conte infantil com a recurs per aproximar el mètode científic als nensca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem